جشن‌های دهه مهدویت ویژه زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی آغاز شد

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: سخنرانی ، مسابقات فرهنگی ، قرائت ادعیه و زیارت ، مدیحه سرایی و مرثیه خوانی اهل بیت(ع) ، اهدای هدایا و نماز جماعت از شاخص‌ترین برنامه‌های ویژه نیمه شعبان برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی است.

باقری افزود: حجت الاسلام والمسلمین هادی یوسفی غروی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برای زائران عرب زبان و حجج اسلام والمسلمین جعفری ، تقوی ، سید سبطین عباس رضوی در رواق کوثر و مقبره شیخ حر عاملی در جمع زائران اردو زبان سخنرانی می کنند.

او گفت: صفات زمینه سازان و منتظران امام زمان(عج) ، سیمای امام زمان (عج) در قرآن و سخنان امام رضا(ع) ، نقش مرجعیت در هدایت جامعه اسلامی در زمان غیبت کبری ، حضرت علی اکبر(ع) الگویی برای جوانان ، حضرت مهدی(عج) از دیدگاه امام خمینی(ره) و چرا حضرت ولی عصر(عج) خاتم اوصیا است از مباحث سخنرانی‌های‌ این مراسم است.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی افزود: زائران اردو ، روسی و آذری زبان نیز می توانند در رواق های غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی از ویژه برنامه هایی که به همین مناسبت برای آنان تدارک دیده شده است بهره مند شوند.

باقری گفت: این ویژه برنامه ها تا 23 خرداد بعد ازنماز ظهرو عصر و مغرب و عشا برگزار می‌شود و حاج احمد یاوری ، صالح حدادی ، محمد پارسا و محمد شیرازی در این مراسم به مدیحه سرایی و مناجات خوانی می پردازند.

او گفت: با توجه به حضور زائران از اقصی نقاط دنیا و از ملیت‌های مختلف در حرم رضوی به مناسبت ایام سالروز ولادت قطب عالم امکان حضرت مهدی (عج) ، این ایام فرصت بسیار مغتنم و مناسبی برای ترویج فرهنگ انتظار است از این رو برنامه‌های دهه مهدویت با هدف ارادت و تجلیل عهد و پیمان با امام زمان (عج) و نایب ایشان ویژه زائران غیر ایرانی در حرم رضوی تدارک دیده شده و برگزاری این مراسم بهانه‌ای برای آشنا شدن بیشتر مردم با روایات امام زمان (عج) است.

انتهای پیام//س

برچسب ها: جشن ، مهدویت ، حرم ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.