بخشدار کجور از بهره‌برداری رسمی نخستین مزرعه ویژه گلاب‌گیری کجور در روستای شاه ناجر این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سیدنادر موسوی‌زاده با اشاره به اینکه نخستین مزرعه رسمی گل‌محمدی با تجهیزات گلاب‌گیری در غرب مازندران در روستای شاه ناجر کجور در محیطی به وسعت 4 هکتار همراه با به زیر کاشت رفتن چهار هزار بوته به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: امسال دومین سال کاشت گل‌محمدی در این مزرعه است.

وی با بیان اینکه از هر 30 کیلو گل‌محمدی می‌توان 50 تا 55 کیلو گلاب‌گیری کرد، افزود: معمولا در هر هکتار نیز می‌توان یک‌هزار و 500 بوته گل محمدی کاشت.

بخشدار کجور با اشاره به شرایط آب و هوایی و خاک حاصل‌خیزی که در بخش کجور وجود دارد، بیان داشت: در راستای توسعه کشاورزی همراه با تغییر الگوی کشت و تنوع بخشی به محصولات تولیدی بخش کشاورزی و نیز درآمد پایدار در این بخش اقدام به ایجاد مزرعه گل‌محمدی کردیم.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست تشویقی برای توسعه مزارع گل‌محمدی و شکوفایی اقتصادی در بین مردم، توزیع رایگان بوته گل محمدی در دستور کار قرار گرفت، گفت: مردم سایر مناطق می‌توانند برای دریافت بوته گل‌محمدی به این مزرعه مراجعه کنند.

موسوی‌زاده با اعلام اینکه این مزرعه آمادگی خرید تضمینی گل‌محمدی از تمامی کسانی که اقدام به کاشت و پرورش گل‌محمدی کرده است را دارد، افزود: فراگیر شدن این حرکت تحول بزرگ کشاورزی و اقتصادی در منطقه است.

انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.