مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی این استان در تولید هفت محصول در سال زراعی گذشته رتبه های نخست تا دهم کشور را کسب کرده است.

رستم غیبی افزود: استان چهارمحال و بختیاری با تولید حدود 19 هزار تن ماهی و 22 هزار تن بادام، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی و بادام کشور را به خود اختصاص داد.
وی اظهار داشت: بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با تولید 39 هزار تن هلوی مرغوب رتبه ششم و تولید 11هزار تن گردو رتبه نهم تولید این محصول را در کشور کسب کرد.
غیبی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته 30 هزار تن گوشت قرمز و حدود 70 هزار تن سیب زمینی در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد گفت: کسب رتبه دهم تولید سیب زمینی، رتبه دوم اجرای سیستم های نوین آبیاری و رتبه 13 تولید گوشت قرمز را از دیگر موفقیت های بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در سال زراعی گذشته بود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: کیفیت سیب زمینی استان چهارمحال و بختیاری بگونه ای است که برخی از استان های تولید کننده سیب زمینی بذر محصول خود را از این استان خریداری می کنند .
غیبی تصریح کرد: از زمان اجرای طرح سیستم های آبیاری نوین تاکنون 44 هزار و 279 هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به این سیستم ها تجهیز شده است.
وی، نوسازی 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و یکپارچه سازی 30 هزار هکتار زمین کشاورزی را از دیگر اقدامات این سازمان دانست.
غیبی، میزان تولیدات کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در سال زراعی گذشته را یک میلیون 350 هزارتن عنوان کرد و گفت: 800 هزارتن از این میزان تولیدات زراعی، 208 هزارتن محصولات باغی، 315 هزارتن تولیدات دام و طیور، 19 هزارتن تولیدات شیلاتی، چهارهزارتن قارچ و دو هزارتن از این تولیدات را محصولات گلخانه ای تشکیل می دهد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، از افتتاح 35 پروژه کشاورزی با اعتبار 184میلیارد و 866 میلیون ریال در هفته جهادکشاورزی ( از 21 تا 27 خرداد ) در شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.