مدیر ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با همکاری این سازمان هم اینک ۲۷۰ صندوق حمایت از ترویج کشاورزی در استان راه اندازی شده و مشغول به کار شده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، نخستین جشنواره بازی های محلی مخصوص بانوان در شهر دیزج دیز واقع در 10 کیلومتری شهرستان خوی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و با مشارکت شورای شهر و شهرداری دیزج دیز، هیئت ورزش های محلی و عشایری و شورای شهر خوی برگزار شد که طی آن 160 نفر از بانوان در قالب 8 تیم در چهار رشته ورزش محلی و بومی به رقابت پرداختند.

در این جشنواره امین آقایی مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان با اعلام اینکه هدف از برگزاری این مسابقات توجه به فرهنگ بومی و محلی است اظهار کرد: هم اینک 270 صندوق در کل استان برای حمایت از ترویج و رونق کشاورزی تشکیل شده است.

آقایی از توسعه صنعت پرورش کرم ابریشم در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: رواج دوباره پرورش کرم و تولید نخ ابریشم در استان و در شهرستان خوی در دستور کار سازمان قرار دارد و بی تردید بانوان در رشد این صنعت مرتبط با کشاورزی نقش پر رنگی دارند.

نجیبه نقی لو عضو شورای شهر دیزج دیز نیز در این مراسم اظهار کرد: یک زن به عنوان راهنمای اجتماعی خانواده باید درک عمیقی از مشکلات و راه کارها داشته باشد.

وی افزود: زنان نیمی از جامعه هستند و بنا به فرموده امام خمینی(ره) زنان نقش حساس در جامعه اسلامی دارند.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: ارومیه ، کشاورزی ، دیزج ، خوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.