خیابان‌های شهر چراغانی و آذین‌بندی شده ، پارچه‌ها و حریرهای رنگی جلوه‌ای خاص به شهر بخشیده‌اند، بوی گلاب و اسپند در گوشه گوشه شهر آکنده است، مغازه‌های فروش ظروف یک‌بار مصرف برای توزیع شربت عید شلوغ است، همه برای جشنی بزرگ آماده می‌شوند ...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،نزدیک نیمه‌ی شعبان شهر حال و هوای دیگری دارد، غرق در شور و نشاط است، کوچه‌ها آذین‌بندان شده، همه جا را ریسه کشیده‌اند، اهالی همه محله‌ها جلوی درب خانه‌هایشان را آب و جارو می‌کنند، شور و نشاط مردم به‌وی‍ژه جوانان و نوجوانان افزایش یافته و همه خود را برای برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه‌ی شعبان آماده می‌کنند.

از ابتدای ماه پرفضیلت و مبارک شعبان، جشن‌های شعبان در کرمان برگزار شده و مردم دیار کریمان با آذین‌بندی دوباره شهر، آماده برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی(عج) می‌شوند.

این روزها بازار پخش شیرینی، نذورات و خیرات گرم است و عاشقان و منتظران امام زمان(عج) ساعت‌های پرکاری را سپری می‌کنند، قشرهای مخنلف مردم و بویژه جوانان و نوجوانان با آذین‌بندی کوچه و خیابان و پخش شربت و شیرینی منتظر عرض ارادت و مهیای برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی(عج) شده‌اند.

مساجد شهر کرمان نیز در آستانه‌ی فرارسیدن جشن نیمه‌ی شعبان خود را برای ولادت منجی عالم بشریت آماده می‌کنند تا با ارتقای روحیه‌ی نشاط معنوی و اجتماعی علاوه بر میزبان جشن‌های مردمی، پس از آن نیز مهیای میزبانی روزه‌داران با آغاز ماه مبارک رمضان باشند.

«علی احمدی» امام جماعت یکی از مساجد کرمان به ایسنا می‌گوید: جشن‌های مردمی و آذین‌بندی‌های کوچک و بزرگ در همه‌ی جای شهر نوید بخش آنانی است که دلشان در گرو محبت خدایی می‌تپد.

وی می‌افزاید: شادمانی از فرارسیدن نیمه‌ی شعبان و میلاد حضرت مهدی(عج) به واقع نمونه‌ای از نشاط معنوی است و به مبارکی این ایام، مساجد هم خود را برای جشن‌های نیمه‌ی شعبان آماده می‌کنند، چون ارتقای روحیه‌ی نشاط معنوی در جشن‌ها و اعیاد ما مهم‌ترین رویکرد فرهنگی مساجد است.

او می‌گوید: از ابتدای ماه مبارک شعبان مداحان اهل بیت(ع) در مسجد به برگزاری مراسم جشن پرداخته‌اند و شور و اشتیاقی خاص را در جوانان و نوجوانان به وجود آورده‌اند.

احمدی می‌گوید: جوانان مسجدی ما در روز نیمه‌ی شعبان با شور و شعفی خاص به استقبال این روز عزیز رفته و مراسم پرشکوهی را برگزار می‌کنند و ارادت خود را نسبت به آن حضرت ابراز می‌کنند.

و اما قرار است 50 جشن محوری در شب نیمه‌ی شعبان در شهر کرمان برگزار شود، «مهدی صدفی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان می‌گوید: جشن‌های نیمه‌ی شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و با محوریت مردم در سراسر استان و در کرمان هم در همه‌ی مساجد و تکایا برگزار می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به تأکیدات فراوان بر احیای نیمه‌ی شعبان، این مراسم معنوی در بیت‌المهدی(عج) مسجد چهارده معصوم (ع) و مهدیه شهدا برگزار می‌شود.

صدفی، 2 شب آتش‌بازی در مهدیه‌ی مسجد صاحب الزمان، برپایی نمایشگاه‌های عکس و کتاب و ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و قرآنی و برپایی مجلس دعا، پرسش و پاسخ جوانان، برپایی نشست‌های علمی، فرهنگی و تخصصی، نماهنگ‌های پرمحتوا و متنوع را از برنامه‌های ستاد شعبانیه‌ی استان کرمان عنوان و ادامه می‌دهد: توزیع محصولات فرهنگی و هنری، توزیع کتاب‌های مهدویت، برگزاری مسابقه‌ی دل نوشته‌ای به امام زمان(عج) و برگزاری آئین بیعت با امام زمان(عج) در ادارات از دیگر برنامه‌های ستاد شعبانیه‌ی استان کرمان است.

مسئول ستاد شعبانیه‌ی استان کرمان می‌گوید: جشن بزرگ و باشکوهی نیز با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد نماز جمعه در مصلای بزرگ امام علی(ع) کرمان از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح نیمه‌ی شعبان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام مدیون بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت است، می‌گوید: ضمن حفظ روحیه‌ی شادی و جشن در مناسبت‌های نیمه‌ی شعبان باید تلاش کنیم تا این آئین‌ها به دور از هر گونه انحراف، خرافات و ابتذال برگزار شود.

جشن میلاد گل نرگس در شهربازی کرمان برگزار می‌شود

مدیرعامل شهربازی کرمان نیز از برپایی جشن میلاد گل نرگس بمناسبت گرامی‌داشت ولادت با سعادت حضرت ولی‌عصر(عج) در این مکان خبر می‌دهد.

«رسول تولایی» می‌گوید: در روز نیمه‌ی شعبان ورودی شهربازی برای عموم رایگان است، ضمن اینکه هم‌شهریان می‌توانند از وسائل شهربازی با تخفیف 50 درصد استفاده کنند.

وی ادامه می‌دهد: در شب نیمه‌ی شعبان نیز جشن بزرگ و با شکوه میلاد گل نرگس با برنامه‌های شاد و متنوع توسط هنرمندان و اهدای جوائز در محل شهربازی کرمان برگزار می‌شود.

آذین‌بندی و نورپردازی ویژه‌ی چهارراه شعبانیه‌ی کرمان

با نزدیک شدن به عید‌ بزرگ نیمه‌ی ‌شعبان، آذین‌بندی و چراغانی معابر کرمان از سوی شهروندان و مدیریت شهری رونق گرفته است.

شهردار منطقه‌ی چهار کرمان با بیان اینکه چهارراه شعبانیه‌ی کرمان آذین‌بندی خاصی شده است، می‌گوید: بمنظور گرامی‌داشت اعیاد فرخنده و با سعادت شعبانیه و میلاد حضرت مهدی(عج) و در راستای ارتقای کیفیت محیط‌های شهری و به‌سازی جلوه‌های شبانه معابر و میادین شهر، نقاط مختلف منطقه‌ی آذین‌بندی و نورپردازی شده است.

«علی خدادادی» می‌گوید: آذین‌بندی و نصب پرچم‌های رنگی در این منطقه بمناسبت اعیاد فرخنده‌ی شعبانیه و ولادت حضرت مهدی (عج) بطور باشکوهی انجام شده است.

وی می‌افزاید: در این راستا پرچم‌های رنگی در پل فجر و پژوهش، بولوار 22 بهمن و خیابان سرباز نصب شده است.

شهردار منطقه‌ی چهار کرمان ادامه می‌دهد: نصب ریسه‌ی رنگی در محدوده‌ی سه راهی 17 شهریور، چهارراه شعبانیه و نصب بنر مربوط به اعیاد شعبانیه از دیگر اقدامات در دست اجرا در این منطقه بمناسبت ایام‌ شعبانیه است.

خدادادی با اشاره به نصب ریسه‌ی رنگی در میدان خواجوی کرمانی هم‌راه با نورپردازی این میدان، می‌افزاید: از آنجایی‌که ایجاد جلوه‌های بصری یکی از اقدامات اصلی در زیباسازی شهر بشمار می‌رود سعی کرده‌ایم با انجام آذین‌بندی و اجرای نورپردازی حرکت و پویایی هم‌چنین شور و نشاط در کالبد شهر ایجاد کنیم.

و اما اعیاد شعبانیه و جشن‌های آن را که پشت سر گذاشتیم و آن همه هیاهو و شادی تمام شد، خیابان‌های شهر از لیوان‌های یکبار مصرف و ظروف خالی نذری پر می‌شود و ما شاید هیچگاه به زحماتی که برای جمع‌آوری، حمل و دفن این نوع زباله‌ها توسط کارگران کشیده می‌شود، نمی‌اندیشیم‌ ، بهتر این است ما بعنوان یک شهروند سعی کنیم تا با تحمل کمی سختی زباله خود را در کوچه و خیابان رها نکنیم تا هم کسی را آزرده خاطر نکرده باشیم و هم اینکه لبخندی را به خادمان شهر هدیه کرده باشیم‌.

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارمیدا
۱۳:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
خوب بود
آخرین اخبار