"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه از حضور سی هزار آواره اوکراینی در منطقه روستوف روسیه خبرداد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتایان آلمانی ولهستانی خود از حضور سی هزار آواره اوکراینی در منطقه روستوف روسیه خبرداد. 
    
"سرگئی لاوروف" در این کنفرانس خبری در سنت پترزبورگ افزود: هنوز اطلاع دقیقی از شمار شهروندان اوکراینی که بر اثر درگیری ها در شرق این کشور ، متواری شده اند، در دست نیست. 

وی در ادامه با انتقاد از خشونت های دولت اوکراین گفت: عملیات نظامی علیه مردم در شرق اوکراین تشدید شده است. 

وی افزود : تلاش برای ایجا آتش بس  میان نیروهای دولتی اوکراین و جدایی‌طلبان آتش بس ضروری است.

لاوروف گفت: ضروری است تا برای آتش بس میان نیروهای دولتی و جدایی‌طلبان در اوکراین و نیز شروع گفتگوها در رابطه با آینده این کشور تلاش شود.

وی گفت: ما معتقدیم هستیم که صرف نظر از تفسیرهای متفاوتی که از وقائع اوکراین می‌شود، امروز چاره‌ای نیست که آتش بس فوری و بدون قید و شرط انجام پذیرفته و گفتگوها نیز در این کشور شروع گردد و شرکای ما نیز با این عقیده هم نظر می‌باشند.


"فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت: ادامه مذاکرات برای پایان دادن به بحران شرق اوکراین بسیار اهمیت دارد. 

رادوسلاو سیکورسکی همتای لهستانی وی نیز گفت: کشورش از راه حل سیاسی برای حل و فصل درگیری و مناقشه در اوکراین حمایت می کند. 

وی افزود: اوکراین کشوری مستقل و دارای حاکمیت کامل است و این حق برای نظامیان اوکراین برای مقابله با نیروهای مسلح غیر قانونی برای تثبیت اوضاع و آرامش در کشور محفوظ است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار