در تمام کشورهایی که سینما در آنها به عنوان یک صنعت مطرح است بحث اقتباس به صورت جدی پیگیری می‌شود و هر ساله تعداد قابل توجهی از فیلم‌های پر فروش را فیلم‌های اقتباسی تشکیل می دهند.

"محمود عاطفی"، رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران ضمن تاکید بر تحکیم زیرساخت های سینما و هنرهای نمایشی دفاع مقدس اظهار داشت: در تمام کشورهایی که سینما در آنها به عنوان یک صنعت مطرح است بحث اقتباس به صورت جدی پیگیری می‌شود و هر ساله تعداد قابل توجهی از فیلم‌های پر فروش را فیلم‌های اقتباسی تشکیل می دهند.
 
وی افزود: سینمای هالیوود نیز به عنوان صنعتی ترین سینمای دنیا همیشه بحث اقتباس را به صورتی جدی دنبال کرده و با این روش مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده است. با بررسی فیلم های تولید شده  در سینمای هالیوود و نگاهی به تاریخ سینما متوجه می شویم که اغلب آثار پر فروش و پر مخاطب فیلم هایی بوده اند که از روی کتابهای موفق تولید شده اند.
 
وی اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته کتاب‌های بسیار خوب و ارزنده ای در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده که برخی از این آثار در قالب رمان و برخی دیگر در قالب خاطرات جنگ به چاپ رسیده و بسیاری از آنها این ظرفیت را دارند که به آثار خوب و قابل توجهی در سینما و سریال تبدیل شوند.
 
وی تصریح کرد: این سازمان در نظر دارد تا با به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب و با همکاری سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و مشارکت همه ناشران، کتابهایی  که در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است را بررسی و از بین آنها کتابهایی که واجد شرایط برای تبدیل شدن به فیلم را دارند انتخاب و در قالب یک برنامه ساماندهی شده و استفاده از نویسندگان مطرح و طراز اول مقدمات تبدیل این کتابها به فیلنامه هایی فاخر را فراهم کند .
 
وی افزود: درحوزه ادبیات دفاع مقدس کتاب هایی به چاپ رسیده که در نوع خود بی نظیر است و این کتابها توانسته اند با مخاطبان بسیار زیادی ارتباط برقرار کنند و جزو پر فروشترین کتاب‌های سال شوند. برخی از این کتابها ظرفیت این را دارند که چند فیلمنامه خوب و فاخر از روی آنها نوشته شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار