رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جمع‌آوری دستفروشان با ایجاد مثلث شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضائیه امکانپذیر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، رضا جمشیدی سه‌شنبه شب در نشست آسیب‌شناسی مباحث حقوقی شهرداری این شهر با شورای قضایی گیلان با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی در جمع‌آوری دستفروشان، گفت: مشکل مذکور از طریق اصلاح قانون برطرف می‌شود.

وی به تقدیم لایحه اصلاح تبصره 2 ماده 55 قانون شوراها از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری دستفروشان با ایجاد مثلث شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضائیه امکانپذیر است.

وی با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان رشت مبنی بر ساماندهی دستفروشان، تصریح کرد: تاکنون توفیقی در ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان نداشتیم.

معاون خدمات شهری شهردار رشت نیز در این نشست اظهار کرد: دستفروشان صبح‌ها تا هشت غروب اجازه پهن کردن بساط را ندارند و این موفقیت با همکاری دستگاه قضایی محقق شده است.

علی بهارمست دستفروشان را مشکل هشت ساله شهر رشت عنوان کرد و افزود: بیشتر دستفروشان به تذکر کارکنان شهرداری توجهی ندارند و موضوع را به طرف درگیری و فحاشی می‌کشانند.

بهارمست با بیان اینکه به کارکنان شهرداری توصیه شده تحت هیچ شرایطی درگیری ایجاد نکنند، تصریح کرد: مواردی پیش می‌آید دستفروشان در سطح شهر درگیری فیزیکی ایجاد می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهردار رشت از شکایت دستفروشان علیه کارکنان شهرداری خبر داد و بیان کرد: دستفروشان با شکایت به دادگاه می‌خواهند موضوع را شخصی کنند اما کارکنان شهرداری وظایف قانونی خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کارکنان سد معبر و مدیر خدمات شهری شهرداری رشت با وثیقه آزاد هستند، اظهار کرد: موضوع مذکور جسارت برخورد با دستفروشان و متخلفان را از کارکنان شهرداری سلب کرده است.

بهارمست به وجود تخلف‌های ساختمانی در رشت اشاره کرد و گفت: شب گذشته منزل مسکونی رئیس خدمات شهری منطقه پنج شهرداری رشت توسط متخلفان ساختمانی در این شهر به آتش کشیده شده است.

وی با بیان اینکه رئیس خدمات شهری منطقه پنج شهرداری رشت خواستار تغییر پست سازمانی خود شده است، یادآور شد: اگر فردی دیگری را در پست مذکور بگذاریم مشکل برطرف نمی‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: رشت ، شهرداری ، دستفروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.