موانع اقتصادی-تجاری، سرمایه گذاران خارجی را از ایتالیا فراری داده که این مسئله سبب تشدید مشکلات اقتصادی این کشور شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، مشکلات اقتصادی ایتالیا همچنان ادامه دارد و گزارش های جدید نشان می دهد میزان سرمایه گذاری خارجی در این کشور در فاصله زمانی شش ساله در فاصله سال های 2007 تا 2013 ، حدود 58 درصد کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان، فقط در صورت ایجاد فضای مثبت کسب و کار و پویایی اقتصادی، می توان این شرایط را تغییر داد. درواقع، میزان سرمایه گذاری خارجی در ایتالیا در زمره پایین ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

با کاهش سرمایه گذاری خارجی، اقتصاد ایتالیا نیز رونق خود را از دست می دهد. میزان سرمایه گذاری خارجی در ایتالیا در سال گذشته فقط 12 میلیارد و 500 میلیون یورو بود.

"گیوسیپه روما" کارشناس ایتالیایی در این باره گفت: باآنکه ایتالیا سال ها دومین قدرت بزرگ تولیدی منطقه اتحادیه اروپا بوده است، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور به شدت سیر نزولی پیدا کرده است و این مسئله به شدت به اقتصاد دچار رکود ایتالیا ضربه وارد کرده است.

"ماریانو بیلا" دیگر کارشناس ایتالیایی گفت:اگر در نظام عدالت اجتماعی ایتالیا اصلاحاتی ایجاد نشود، نمی توان انتظار داشت سرمایه گذاری خارجی در این کشور افزایش یابد.

هزینه فعالیت شرکت های خارجی در ایتالیا درمقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است و درنتیجه شرکت های خارجی علاقه چندانی به حضور در ایتالیا ندارند.

مالیات بر درامد شرکت ها و هزینه نیروی کار که در ایتالیا بالا است، مانع دیگری برای فعالیت شرکت های خارجی در این کشور است.

با این اوصاف، لازم است اصلاحات بسیار بیشتری انجام شود تا فضای کسب و کار مثبت برای فعالیت شرکت های خارجی بوجود بیاید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار