مديرکل حفاظت محيط زيست استان ايلام گفت:80 هزار هکتار عرصه جنگلي و مرتع توسط 45 نفر از محيط‌بانان نگهداري مي‌شود در حالي‌که تعداد نيروهاي مورد نياز براي اين کار 210 نفر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  غلامحسين کاظمي با بیان این مطلب افزود: به دليل نزديک شدن به فصل تابستان و خطر آتش‌سوزي در مناطق زيست محيطي، اقدام به شناسايي مناطق پرخطر و استقرار نيروهاي سازماني در جهت پيشگيري از بروز حادثه شده است.

مديرکل محيط زيست استان ايلام تصريح کرد: تنها 7.5 درصد مناطق مانشت، قلارنگ، کبيرکوه، دينارکوه و کولک با مساحت 143 هکتار حفاظت شده هستند و در مابقي مناطق به دنبال ايجاد منطقه ويژه گردشگري هستيم.

وی با بیان اینکه استان ايلام در پرورش گونه‌هاي جانوري همچون 38 گونه پستاندار و 183 نوع پرنده و انواع گربه‌هاي وحشي، جنگلي و پلنگ پيشرو است افزود: با فرهنگ‌سازي‌هاي انجام شده شهروندان مهران، سيروان، چرداول و ايوان در حال تحويل اسلحه‌هاي شکاري خود به محيط‌ زيست هستند.

کاظمي با بيان اينکه 500 واحد توليدي و صنعتي در حال فعاليت در استان ايلام است افزود: کارشناسان در حال پايش مراکز توليد آلودگي هستند، در همين جهت شرکت آرد دره‌شهر، شرکت گاز و پتروشيمي به عنوان صنايع سبز، معرفي و تجليل شده‌اند.

هم اکنون 36 انجمن مردم نهاد در حفاظت از محيط‌زيست فعال هستند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.