با اجرای طرح کنسرو کردن خرما در کرمان ، علاوه بر جلوگیری از هدررفت تولید خرمای مازاد ، صادرات این محصول افزایش چشمگیری پیدا می کند.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود: طرح کنسرو کردن خرما که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست ، در مرحله تحقیقات آزمایشگاهی و تولید اولیه است.

سام با اشاره به شرایط مناسب استان کرمان برای تولید محصول خرما گفت : به خاطر نبود سردخانه های کافی و هزینه های نگهداری ، هر ساله بخشی از خرمای استان دور ریخته می شود.

سام با بیان اینکه کنسرو خرما کاملاً ارگانیک است و به جز خرما و شیره آن هیچ چیز در بسته کنسرو آن وجود ندارد ، افزود: خرمای کنسرو شده بدون سردخانه تا دو سال ماندگاری دارد.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر در تلاشیم ظروف بسته بندی خرما را با توجه به سلایق و نیاز بازارهای جهانی طراحی و تولید کنیم.

وی با اشاره به تولید نمونه های آزمایشگاهی و اولیه گفت : خوشبختانه تاکنون در این زمینه با مشکل خاصی مواجه نشدیم.

سام با بیان اینکه مراحل اجرایی این کار با موفقیت در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد: تولید نهایی و عرضه این محصول به بازارهای جهانی تا پایان نیمه اول امسال آغاز می شود./س


برچسب ها: کنسرو ، خرما ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.