معاون مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:
معاون مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:
به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مسگرزاده درسومین گردهمایی شورای معاونین و مدیران کل استان ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می شود، طرح تعالی مدرسه را در ذیل برنامه های راهبردی ارتقای مدیریت آموزشگاهی» وزارت آموزش و پرورش قابل تعریف خواند و تصریح کرد: این برنامه در 10 محور و با ارایه راهکار و چگونگی رسیدن به اهداف طی یک کار پژوهشی حاصل شده است.
وی افزود: تدوین برنامه عمل، توسعه توانمندی ها و مشارکت نیروی انسان، استقرار نظام یاددهی – یادگیری، توسعه مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه ، توسعه مشارکت اولیا و نهادهای اجتماعی در امور مدرسه، سلامتی و ایمنی مدرسه، فعالیت های مکمل و فوق برنامه پرورشی، برگزاری نظام رشد آفرین انگیزشی»، «مدیریت امور اجراییژ و خلاقیت و نوآوری ده عملکرد این برنامه است.
مسگرزاده خود ارزیابی و ارزیابی بیرونی را از ملاک های ارزیابی این طرح معرفی و خاطرنشان کرد: هر کدام از ملاک ها دارای تعاریف، مصداق و شاخص هایی است که براساس ساز وکارهای معین امتیاز مکتسبه هر 10 عملکرد مدرسه مورد ارزیابی قرار می گیرد و درکارنامه آن مدرسه ثبت می شود.
وی با بیان این که بررسی عملکرد مدرسه در گذشته، حال و آینده و نسبت به خودش صورت می گیرد،عنوان کرد: مدارسی که بتوانند در سه سال متوالی بالاترین امتیاز را کسب کنند به دلیل پایداری کیفیت عنوان متعالی را به دست خواهند آورد .
معاون مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش انتخاب افراد توانمند، دارای بودن حداقل دانش مدیریت وانتخاب اعضا و تیم مشاوره مدیریت مدرسه در امور آموزش و نظارت را از مقدمات اجرایی این طرح برشمرد و افزود: برای کلیه مدیران و تیم های ارزیاب آن دوره آموزشی استانی برگزار می شود تا بتوانند با توجه به وضع موجود مدرسه «برنامه عمل» تهیه کنند.
وی همچنین افزود: ارزیابان و ناظرین مدیریت مدرسه پس از خود ارزیابی و رفع نقایص طرح به برنامه تعالی مدرسه دست پیدا می کنند که پس از اجرا ارزیابان بیرونی بر عملکرد آن نظارت ویژه می کنند.