به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا در دیدار با نماینده شرکت پدکو موتوتوشی کاکی یوچی بر همکاریهای مشترک در زمینه طرحهای خدماتی زیر ساختی در حوزه حمل و نقل شهری تأکید کرد و افزود: در گذشته مدیریت شهری تجربه کار و سابقه همکاری خوبی با برخی شرکتهای ژاپنی از جمله جایکا داشته است. امیدواریم این همکاریها در زمینه طرحهای زیرساختی و خدماتی حمل و نقل شهری مانند مترو و بی. آر. تی نیز ادامه داشته باشد.
رئیس کمیتـه حمل و نقل و ترافیک شورا با بیان اینکه در حال حاضر شهر تهران 152 کیلومتر مترو در دست بهره برداری دارد، گفت: در برنامه 5 ساله شهرداری تهران که چند ماه پیش به تصویب رسید 150 کیلومتر مترو پیش بینی شده است که سالانه 30 کیلومتر از آن به بهرهبرداری میرسد و در مجموع تهران و حومه تهران حدود 700 کیلومتر خطوط مترو نیاز خواهد داشت.
وی تأکید کرد: در زمینه توسعه اتوبوسرانی ما برنامه جامعی را داریم که یکی از بخشهای آن بی.آر.تی است و امیدوار هستم که در این زمینهها از همکاری شما بهرهمند شویم.
نماینده شرکت پدکو "موتوتوشی کاکی یوچی" نیز با ابراز خرسندی از این نشست گفت: اولین بار است که به کشور ایران سفر میکنم هدف از بودنم انجام فعالیت بیشتر و انجام پروژههای بیشتر برای جایکا است.
وی افزود: پدکو یک شرکت مطالعاتی، مشاورهای است در حقیقت 30 سال سابقه کار دارد این مرکز مشاورهای معمولاً خدمات زیرساختی را ارائه میدهد. در گرجستان و آسیای مرکزی خدمات زیر ساختاری و مشاورهای ارائه داده است.
نماینده شرکت پدکو بر طرف کردن محدودیتها و شناسایی محدودیتها را به عنوان اولین اقدام همکاری نام برد و افزود: این کارها گام بعدی را برای ما آسان میکند تا بتوانیم گامهای بعدی بهتر و سریعتر برداریم.
وی همچنین پیشنهاد داد که شرکت جایکا در رابطه با همکاریهای زیرساختی و مسائل مترو و بی.آر.تی میتواند سرمایه گذاریهایی داشته باشد.
رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا نیز در رابطه با طراحی خطوط مترو اظهار داشت: خطوط مترو از قبل طراحی شدهاند که بخشی از آن داخل شهر و بخش دیگر تهران را به شهرهای مختلف وصل میکند. در داخل شهر همه زیرزمین و خارج از شهر نیز در سطح زمین طراحی شده است و این گونه نیست که کار متوقف شود هم اکنون خطوطی که 2 سال آینده قرار است به بهره برداری برسد تونل آن در دست حفاری است.
وی افزود: به طورکلی همه کارهای ساختمانی و تونل توسط شرکتهای ایرانی انجام میشود. درباره قطارها یک مجموعههای تولیدی وجود دارد که به طور مشترک با سایرکشورها کار تولید را انجام میدهند پیش از 50 درصد این قطعات در ایران ساخته میشود البته درمورد قطارهای پرسرعت چون یک تکنولوژی جدید است باید از طرف خارجی تامین شود.
سرخو همچنین در مورد قطارهای سریع السیر خاطر نشان کرد: پروژههایی نیز درمورد قطارهایی با سرعت بالا داریم. من امیدوارم که در بخش راه آهن تندرو اگر آمادگی دارید با شما همکاری داشته باشیم.
وی گفت: پروژهای به طول 100 کیلومتر بین تهران و دریای خزر داریم که مطالعات اولیه و فاز صفر آن انجام شده است و در آن پروژه پیش بینی شده از قطارهای با سرعت بالا استفاده شود که حداکثر ظرف 20 دقیقه این مسیر 100 کیلومتری را طی کند و آمادگی داریم که در این زمینه از مشارکت و فاینانس خارجی استفاده کنیم و اگر شما با سرعت بیشتری تصمیم بگیرید ما مایل هستیم که با شما همکاری داشته باشیم و این پروژه منحصرا مربوط به شهرداری تهران نیست چون خارج از شهر تهران است به حوزه های دیگرهم مربوط میشود.
رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا در پایان اظهار داشت: امیدواریم در آینده مطالعاتی برای بستر همکاری بزرگتری در زمینه مترو و حمل و نقل عمومی داشته باشید.
انتهای پیام/