بر اساس بررسی ها تهدید فزاینده حملات سایبری سالانه خسارتی بالغ بر 575 میلیارد دلار به اقتصاد بین المللی وارد می کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ گزارش منتشر شده توسط "مکافی" ،‌شرکت نرم  افزارهای امنیت سایبری نشان می دهد که تهدید روز افزون حملات سایبری تاثیر منفی گسترده ای بر اقتصاد دنیا دارد به گونه ای که خسارتی 575 میلیارد دلاری بطور سالانه ایجاد می نماید  .

در این بررسی که توسط مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در مورد هزینه ها و خسارات ایجاد شده توسط حملات و تخلفات سایبری انجام شده و "مکافی" نیز از آن پشتیبانی کرده است ، آمده است : این خسارت و هزینه شامل تاثیری نامطلوبی است که بر صدها هزار انسانی که اطلاعات خصوصی آنان ربوده می شود . 

در ادامه این گزارش آمده است : پیش بنی می شود که هزینه سالانه ای که اقتصاد بین المللی  از سوی جنایات و تخلفات سایبری متحمل می شود بیش از 400 میلیارد دلار می باشد . حداقل خسارت وارده سالانه 375 میلیارد دلار است و در بدترین شرایط نیز هزینه ای بالغ بر 575 میلیارد دلار از این طریق اتلاف می گردد . 

بخش اعظمی از این هزینه و خسارت که از سوی تخلفات سایبری بر اقتصاد دنیا وارد می شود مستقیما در بازسازی و بهبود دیجیتالی و الکترونیکی سیستم های کامپیوتری که مورد حمله سایبری قرار گرفته اند ، صرف می گردد . 

تخلفات سایبری به تجارت ، رقابت های سالم ،‌خلاقیت و نوآوری و رشد اقتصاد بین المللی صدمات شدیدی وارد می کند . بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام گرفته در این زمینه ، درآمدهای اینترنتی سالانه مبلغی معادل 2 تریلیون تا 3 تریلیون دلار عاید صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی دنیا می کند . بعلاوه اینکه انتظارات برای رشد چشمگیر این درآمدها بسیار افزایش یافته است . 

طبق برخی پیش بینی ها ، خسارت وارده از سوی حملات و تخلفات سایبری حدود 15 تا 20 درصد درآمدهای بدست آمده از تجارت اینترنتی را به خود اختصاص داده است . این گزارش برای تشریح هر چه بهتر تاثیر فوق العاده مخربی که تخلف سایبری بر اقتصاد جهانی دارد ، این گونه نوشت : چنانچه خسارتی را که کشورهای بادرآمد پائین از این حملات سایبری متحمل می شوند محاسبه کنیم ، مبلغی بالغ بر 575 میلیارد دلار بدست می آید . 

این در حالی است که اگر خسارت وارد شده به تمامی کشورها _‌اعم از پیشرفته و در حال توسعه _‌ را از سوی این گونه تخلفات در نظر بگیریم هزینه ای 375 میلیارد دلاری بدست می آید . 

انسان هایی که مورد حمله سایبری قرار می گیرند ناچارند بخش قابل توجهی از این خسارات را بپردازند . بر اساس این گزارش ، طی سال گذشته بیش از 40 میلیون تن در آمریکا ، 54 میلیون در ترکیه ، 20 میلیون در کره ، 16 میلیون در آلمان و بیش از 20 میلیون تن در چین مورد حمله سایبری قرار گرفته اند . 

طبق اسناد ثبت شده ،‌تنها در سال 2013 بیش از 800 میلیون فرد در سطح دنیا مورد حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات محرمانه آنها اعم از اسناد مالی یا خصوصی توسط هکرها ربوده شده است . همین مورد به تنهایی خسارتی بالغ بر 160 میلیارد دلار بر اقتصاد بین المللی وارد می کند . 

گفتنی است در شرایط کنونی ایجاد ثروت و درآمد برای بسیاری از کشورهای پیشرفته از طریق تجارت و اشتغال زایی اینترنتی بیش از درآمدهای آنان از طریق کشاورزی یا صنایع مختلف می باشد . برهمین اساس ، خسارت و هزینه مازادی که کشورهای ثروتمند برای جبران یک حمله سایبری باید پرداخت کنند بیشتر از کشورهای در حال توسعه و با درآمدهای پایین است . 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار