ستاد توسعه علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به هر یک از طرح های پژوهشی دانشگاه ها در حوزه سلول بنیادی تا سقف 200 میلیون ریال و طرح هاي كلان دانشگاهي كه تاكنون ارسال شده اند تا سقف یک میلیارد ریال کمک بلاعوض خواهد کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، ستاد توسعه علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد از طرح هایی مشخص و تعریف شده در حوزه سلول های بنیادی حمایت کند.

طرح های ارائه شده پس از بررسی توسط داوران و انجام اولويت بندي، تا 50درصد بودجه مصوب دانشگاه ارائه دهنده طرح و تا سقف 20 ميليون تومان و طرح هاي كلان دانشگاه هايي كه تاكنون گزارش پيشرفت و گزارش نهايي طرح هاي مصوب آنها در زمينه هاي مذکور به موقع و کامل ارسال شده باشد تا سقف یک میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش، اين طرح ها بايد به صورت پروژه در مقاطع كارشناسي ارشد، دكتري تخصصي، رزيدنتي، پسادكتري و فلوشيپ در معاونت پژوهشي دانشگاه مربوطه از تاريخ یکم شهریورماه 92 تا یکم شهریورماه 93 مصوب شده باشند و فهرست عناوين طرح ها با شماره طرح مصوب، تاريخ تصويب طرح، نام دانشجو، استاد راهنما و مقطع تحصيلي به همراه پروپوزال طرح تا تاريخ 20 شهریور 93 آماده و طي نامه اي به ستاد اعلام شود.

كارآزمايي باليني (Clinical trials) در بيماري هاي شايع قلبي و عروقي، كبد و گوارش، نورولوژيك، سرطان ها، روماتولوژيك، آسيب هاي كليوي، متابوليك، ديابت و ايمونولوژيك، طرح هاي توليدي مواد پرمصرف و گران كه در تحقيقات سلول هاي بنيادي مصرف مي شوند مانند: آنتي بادي ها، فاكتورهاي رشد و ظروف و ابزارآلات يكبار مصرف و پليمري و سيستم هاي كشت بسته و طرح هاي توليدي دستگاه هاي مورد نياز در تحقيقات سلول هاي بنيادي مانند بيورآكتورها، انواع ميكروسكوپ ها، سيستم هاي شمارش كننده سلولي، جداكننده سلول، سانتريفيوژهاي دور بالا جهت جداسازي اعضاي سلولي، فلوسايتومتري و غيره از جمله عناوینی هستند که طرح ها باید بر اساس آن، تعریف شوند.

همچنین طرح هاي فناورانه جديد در ارتباط با Engineering Genetic از جمله Transgenic، Knockout gene،، IPS، كشت و تمايز سلول هاي بنيادي و طرح هاي Original در جهت كشف و يافتن ايده هاي نو در Stemcell و مهندسي بافت و طب بازساختي نیز از دیگر عناوین طرح های مورد نظر ستاد توسعه علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي هستند.

علاقمندان می توانند طرح های خود را همراه مدارک اعلام شده، تا تاریخ 20 شهریورماه سال جاری به رایانامه ستاد توسعه علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نشانی stemcell_dabirkhaneh@yahoo.com ارسال کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار