"دریاچه"، "فصل پنهان" و مجموعه شعر "من و خزان و تو" از مجموعه های شعر یدالله مفتون امینی است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، یدالله مفتونی شاعر معاصر متخلص به «مفتون» در 21 خرداد 1305 در شهرستان "شاهین در" متولد شد، وی پس از گذراندن دوران دبستان و دبیرستان در تبریز، به تهران آمد و وارد دانشگاه تهران شد.

مفتون امینی، در رشته حقوق قضایی از دانشکده حقوق دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد، وی سی و یک سال در وزارت دادگستری خدمت کرد وی قبل از انقلاب به دلیل شعرهای سیاسی از سمت قضاوت در وزارت دادگستری برکنار شد پس از انقلاب به این سمت برگشت.



مفتون امینی به دلیل کارهای شعر و شاعری اش پس از تقاضای مکرر خود، در اواخر 1359 باز نشسته شد و دوران اصلی شاعری وی از سال 59 آغاز شد.

مفتون امینی بارها به دلیل شعرها و فعالیت های ادبی اش مورد تقدیر قرار گرفت. وی از سالهای 79تا 87 در تمام مجله ها و روزنامه ها، اشعار خود را چاپ کرد وی علاوه بر شعر فارسی در شعر ترکیبی نیز توفیق داشته است.

مفتون امینی در آغاز شاعری در قالب کلاسیک شعر می سرود. در سالهای پس از انقلاب به شعر بی وزن و قالب های نو روی آورد. وی مجموعه های شعری چون «دریاچه»،‌«کولاک»، «انارستان»، «عاشقی کروان»، «نهنگ یا موج»، «فصل پنهان»، «تاکستان»، «من و خزان و تو» و «شب هزارو دو» را منتشر کرد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: شاعری ، قضاوت ، نهنگ ، ادبی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار