به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران، به این ترتیب قرار است برای موجودی گرفتن از دارندگان کارت بابت این خدمت در خودپردازها 1000 ریال، کیوسک 1000 ریال، پایانه فروش 1206 ریال، پایانه شعب 2000 ریال، تلفن همراه و تلفن ثابت 1206 ریال کسر خواهد شد.
افزایش میزان کارمزدها ما را بر آن داشت تا به بررسی چرایی و ریشه دریافت کارمزد از سوی بانک ها بپردازیم.
معنای لغوی کارمزد ،اجرت یا همان حق العمل است . اما حق العمل برای چه کاری ؟ موجودی دادن یکی از مواردی است که جدیدا شامل دریافت کارمزد تعیین شده است.
مسئولان پیشگیری از تراکنش های غیر ضروری و کاهش ترافیک را عامل تعیین کارمزد مطرح کرده اند تا به این ترتیب خدمات بانکداری الکترونیک سرعت بیشتری یابد.
قطعی سیستم بانکداری در روزهای شلوغ،تعطیلات و اعیاد پدیده ایست که برای مردم مشکلات زیادی را در پی داشته است اگر این کارمزد بتواند این مشکلات را کاهش دهد به نظر می رسد مردم هم استقبال خواهند کرد.
چند سوال؟
آیا سیستم بانکی حاضر است به خاطر قطعی ، تراکنش های ناموفق و مشکلات سیستمی اش به مردم دیر کرد و جریمه بپردازد.
این اضافه دریافت ها که مجموعش به هیچ عنوان رقم کمی هم نیستند به چه اموری اختصاص داده خواهند شد؟
میزان بهره برداری مردم از بانکداری الکترونیک بیش از اندازه شده که سیاست کاهش استفاده جایگزین تشویق مردم به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک گردیده است؟
آیا دارندگان حساب های قرض الحسنه که بانیت خیر و بدون دریافت سود در بانک ها حساب باز کرده اند شامل این قانون می شوند؟
اینکه فردی از بین تمام بانک های موجود(که کم هم نیستند) بانک خاصی را انتخاب کرده شایسته تقدیر نیست که کارمزد هم از او دریافت می شود؟تکریم جالب مشتری!!
البته همیشه رسم براین بوده که موجودی گیری از شعب بانک ها برای مشتریان خودشان رایگان بوده قانون جدید از این اصل پیروی می کند؟
بانک ها و برخی مسئولان مدعی اند که خدمات رایگان قابلیت پیگیری کمتری دارند آیا پس از تعیین کارمزد جدید خدمات افزایش محسوسی می یابد؟
انتهای پیام/