روزنامه آمریکایی " وال استریت ‍ژورنال" گزارش داد وزارت خزانه داري آمريکا به بانک بي ان پي پاريباس فرانسه اجازه داده است اوايل سال جاری ميلادي فعاليت‌های تجاری در ايران داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانروزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال اعلام کرد بر اساس اسنادی که در دست دارد وزارت خزانه‌داری آمریکا به بانک "بی‌ان‌پی پاریبا " فرانسه که از سوی امریکا به پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه محکوم شده است، مجوز انجام معاملات محدود با ایران را صادر کرده بود.

برای بانک بی‌ان‌پی پاریبا دو مجوز صادر شده که به این بانک اجازه انجام معاملات تجاری و مالی محدود در ایران را می‌داده است. روزنامه وال‌استریت ژورنال برای اثبات این مدعا به اسنادی استناد می‌کند که به موجب "قانون آزادی دریافت اطلاعات" موفق به رویت آن‌ها شده است.

 از سوی دیگر وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد بانک "بی‌ان‌پی پاریبا" را به پرداخت بیش از 10 میلیارد دلار جریمه وادار کند. این بانک فرانسوی  به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سودان متهم شده است.

مجوزهای معاملات محدود با ایراد در ماه‌های فوریه و مارس برای این بانک فرانسوی صادر شده، یعنی درست همان زمانی که مقامات دادگستری آمریکا در حال انجام مراحل قانونی برای جریمه این بانک بوده‌اند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در ادامه نوشت  هنوز مشخص نیست چرا این بانک فرانسوی خواستار دریافت این مجوزها بوده و یا اینکه چرا مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا درست در همان زمانی که این بانک بین‌المللی فرانسوی به خاطر نقض تحریم‌های ایران تحت تعقیب قرار داشته این مجوزها را برای آن صادر کرده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار