فرمانده مرزبانی ناجا در ایلام گفت:برای استفاده از پهپاد در صیانت از مرزهای کشور در مرحله امضای قرارداد با شرکت‌های سازنده هستیم.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ حسین ذوالفقاری با بیان  وجود ناامنی در کشور همسایه غربی گفت: با وجود مرزبانان هوشیار ایران اسلامی امنیت کاملی در مرزهای غربی کشور حاکم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرزهای جنوبی و شرقی از پهپاد برای برقراری امنیت  استفاده شده و در رزمایش اخیر که در کرمانشاه انجام شد تست برخی از امکانات فنی نیز در دستور کار قرار داشت.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: استفاده از بالن در مرزها برای نخستین‌بار در رزمایشی مورد تست نیروهای مرزبانی قرار گرفت که خوشبختانه این تست جواب داد و اکنون استفاده از پهبادها در مرحله امضای قرارداد با شرکت‌های سازنده است.

وی افزود: سلاح، کالاهای برقی خارجی، پارچه، البسه و ... از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در مرزهای کشور بوده که از ابتدای سال تاکنون کشفیات در این زمینه از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه کشفیات امسال در این حوزه بین 20 تا 100 درصد افزایش یافته است گفت: در حوزه مواد مخدر شاهد کاهش کشفیات هستیم و این به واسطه استقرار بیشتر نیروهای مرزبانی در مرزهای خشکی کشور است که باز هم تاحدودی مسیر انتقال مواد مخدر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی مطرح کرد: در زمینه قاچاق سوخت نیز امسال با کاهش نسبی برخوردار شده‌ایم که می‌توان به رقم 12 درصد کاهش اشاره کرد.
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در حوزه سلاح و مشربات الکلی نیز افزایش کشف داشته و در حال حاضر مرزهای کشور از امنیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشاهده افرادی تحت عنوان گروهک "داعش" در مرزهای غربی کشور گزارش نشده و این مرز در امنیت کامل برخوردار است./س
 
 
 
 
برچسب ها: پهباد ، مرز ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.