مدیر مرکز مهدویت حوزه علمیه قم گفت: نگاه سیاسی، تربیتی، تمدنی و راهبردی به این آموزه وجود نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی ایران و با انفاس قدسی حضرت امام خمینی(ره) این نگاه‌ها نیز شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمین پورسید آقایی" مدیر مرکز مهدویت حوزه علمیه قم در همایش بین‌المللی "دکترین مهدویت" که با عنوان اخلاق و سبک زندگی زمینه‌ها وراهکارها با همکاری چند مرکز علمی و پژوهشی و بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه علوم انتظامی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: 10 سال است که نگاه راهبردی به آموزه مهدویت را آغاز کردیم قبل از آن این نگاه تاریخی و اعتقادی بود و نگاه سیاسی، تربیتی، تمدنی و راهبردی به این آموزه وجود نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی ایران و با انفاس قدسی حضرت امام خمینی(ره) این نگاه‌ها نیز شکل گرفت.
 
وی افزود: در دانشگاه عالی دفاع ملی و همچین در حوزه علمیه سطح 4 چندین دوره دانش پژوهی و کلاس‌هایی در این زمینه گذاشته شده است. 

حجت‌الاسلام پور سید آقایی با اشاره به دست‌آوردهای این همایش تصریح کرد: مجموعه مقالاتی از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها به دبیرخانه همایش رسیده که جزو منابع علمی است.  
 
مدیر مرکز مهدویت حوزه علمیه قم گفت: مطالبات مقام معظم رهبری در سبک زندگی بسیار مهم است ما در سالهای گذشته به فرهنگ و جامعه و دولت و تربیت زمینه‌ساز پرداختیم و امسال هم موضوع همایش اخلاق و سبک زندگی زمینه‌ساز ظهور است که امیدواریم به مطالبات مقام معظم رهبری پاسخی درخور داده باشیم. این مقالات به چندین زبان ترجمه شده و برای شخصیت‌های بین‌المللی ایمل شده است. 

مدیر مرکز مهدویت اظهار داشت: از میان مقالات خارجی حدود 90 خلاصه مقاله واصل شده که 45 مورد آن مورد پذیرش قرار گرفته که از این میان 17 فرصت طرح در همایش را دارد.  
 
حجت‌الاسلام پورسید آقایی اظهار داشت: مقالات فارسی ما نیز در حدود 150 مقاله است که از این تعداد فقط تعداد 25 مقاله در 2 کمیسیون و 18 مقاله دیگر در 2 کمیسیون دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این 4 کمیسیون مباحثات شکل می‌گیرد.  
 
وی با اشاره به 32 نفر میهمان خارجی در این همایش تصریح کرد: البته از مجمع جهانی اهل بیت (ع) و مجمع تقریب مذاهب اسلامی  نیز دعوت کرده‌اند اما از این 32 نفر 24 نفر از آقایان و 8 نفر از خانم‌ها هستند که از 14 کشور تونس، پاکستان، عراق، اردن، لبنان، انگلیس، اسپانیا، مصر، الجزایر، آمریکا، آلمان، فرانسه، عربستان و یمن حضور دارند. 

وی افزود: مقالاتی که حائز نمره می‌شوند از لحاظ علمی هستند البته برخی هم که نتوانسته‌اند حضور یابند به خاطر مشکل ویزا یا غیر ویزا ممکن است، نتوانسته‌اند مقاله خود را در همایش ارائه کنند.  
 
حجت‌الاسلام پورسید آقایی گفت: نهادهای علمی که با مرکز مهدویت حوزه علمیه قم در برگزاری دهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت همکاری کرده‌اند، دانشگاه عالی دفاع ملی و ریاست آن "ابراهیم حسن بیگی" دانشگاه علوم انتظامی "سردار عصار"، دانشگاه الهیات قم "مفتح"، دانشگاه تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم، دانشگاه امام صادق(ع) جامعه‌المصطفی العالمیه هستند.  
 
وی افزود: تجمع مراکز علمی در این همایش دیده می‌شود و نام نامی امام زمان (عج) تعالی شریف در هرجا که برده شود قلوب را تسخیر می‌کند و در هیچ جا نبود که ما درخواست کنیم و انجام ندهند بلکه همه با روی باز پذیرفتند.  
 
مدیر مرکز مهدویت تصریح کرد: جا دارد که از صدا و سیما و تقدس‌نژاد معاونت امور مالی صدا و سیما از در اختیار قرار دادن این سالن و دیگر امکانات و همچنین از سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور که از هیچ امکانی فروگذاری نکردند و سرلشگر بسیجی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که بنا بود حضور یابند اما در اختتامیه در خدمت ایشان هستیم تشکر کنم. 

وی افزود: همچنین باید از حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شهرداری تهران، شهرداری قم، استانداری قم، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و وزارت امورخارجه تشکر کنیم و واقعا اگر این همکاری‌ها نبود ما نه توان برگزاری و نه بودجه این همایش را داشتیم لذا برگزاری همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با همکاری همه این مراکز علمی و پژوهشی میسر شد.  
 
مدیر مرکز مهدویت در پایان خاطر نشان کرد: رونمایی از کتاب‌های نوشته شده توسط "آیت‌الله ری شهری" و همکاران ایشان درباره امام مهدی(عج) در 10 جلد که بعد از سالها زحمت منتشر شده و مطمئنا استقبال شایانی از آن صورت خواهد گرفت و تقدیر از مهدی یاوران در این همایش صورت گرفت. 

انتهای پیام/


برچسب ها: منابع ، علمی ، معظم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار