هر ساله یک و نیم میلیون اروپایی از آسیب های ضربه مغزی رنج می برند که اين ميزان بيانگر نياز تحقيقات بيشتر بر روي درمان بيماران است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محققان در یک طرح تحقیقاتی اروپایی، پایگاه بزرگی از اطلاعات درباره الگوهای فیزیولوژیکی مرتبط با ضربات مغزی را با مجموعه کاملی از اطلاعات ارزشمند برای کمک به پزشکان و بیماران ایجاد کرده اند.

هر ساله یک و نیم میلیون اروپایی از آسیب های ضربه مغزی رنج می برند.

اولی تینوو متخصص مغز و اعصاب از بیمارستان دانشگاه تورکو می گوید: تمام سوابق بالینی از جمله انواع بیماری هایی که بیمار قبلا داشته را جمع آوری می کنیم. اینکه آیا قبلا صدمه ای دیده و اگر آری، چه نوع صدماتی، چه نوع داروهایی برای درمان استفاده کرده، همچنین آنچه تصویر برداری پزشکی یا نمونه برداری خونی به ما می گوید را جمع آوری می کنیم.

این پایگاه اطلاعاتی به متخصصین مغز و اعصاب اجازه می دهد تا مشکلات بیمارانشان را با نمونه های مشابه دیگر مقایسه کنند. مهندسین باید مدل های الگوریتمی و آماری را به شیوه ای معتبر با هم ترکیب کنند، بنابراین چنین سیستمی می تواند به دقت در پیش بینی درمان های برنامه ریزی شده برای هر بیمار کمک کند. 

مارک ون جیلز، مهندس پزشکی و هماهنگ کننده پروژه می گوید: اغلب داده های از دست رفته زیادی داریم. همیشه ممکن نیست که عکسبرداری کنیم یا در شرایط خاص، نمونه خونی برداریم. آنچه ما انجام می دهیم گرد آوری نمونه ها واطلاعات قابل اعتماد و قابل فهم کردن آنها برای پزشکان است.

جونی اکنون به طول کامل درگیر برنامه های توانبخشی است که حتی شامل این سخنرانی در یک سمینار صدمات ناشی از ضربه مغزی می شود.

پس از گذشت چندین ماه سختی و دشواری او می گوید که اکنون نگاهش به آینده است: تلاش می کنم که تعادلم را در زندگی از طریق موسیقی و کمک دوستان پیدا کنم. شاید بزودی در نوعی کار داوطلبانه شرکت کنم. شاید وقتی زمانش برسد بتوانم با بیماران دیگری که در شرایط مشابه من هستند نوعی کار داوطلبانه را انجام دهیم.



انتهای پیام/
برچسب ها: ضربه مغزی ، درمان ، اعصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار