"جان کری" وزیر خارجه آمریکا و "کاترین اشتون " مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در خصوص دور بعدی مذاکرات در وین با یکدیگردیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با کاترین اشتون مسئوول سیاستگذاری خارجی اتحادیه اروپا درباره موضوع اتمی ایران در لندن دیدار و گفتگو کرد.

کری پس از این دیدار گفت:من از دیدار با خانم کاترین اشتون خوشحال شدم زیرا ما با هم بر سر بیشتر مسائل از جمله در اوکراین،سوریه و خاورمیانه تعامل داریم.مهمتر از همه اینکه وی هدایت مذاکرات پنج به علاوه یک و ایران که ما هم اکنون به طور عمقی وارد مسئله شده ایم بر عهده دارد.ما در هفته های ششم و هفتم مهم  مذاکرات با ایران هستیم که این موضوع مهمی است.این خیلی مهم است که ما با هم مذاکره کنیم و بر سر یک میز بنشینیم و متونی را که تیم های مذاکره کننده ما بر روی آنها کار می کنند ،آماده کنیم.ما باید بر روی این موضوع فکر کنیم که چگونه در هفته های آینده  به جلو حرکت کنیم.من از دیدار با شما خیلی خوشحال شدم.

جان کری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید:آیا شما در خلال مذاکرات پنج به علاوه یک با ایرانی ها درباره آنچه که باید در عراق انجام داد و اینکه چه کمکی به عراق کرد صحبت خواهید کرد؟

وی در پاسخ گفت:این مذاکرات به طور دقیق و منظم بر روی موضوع اتمی تمرکز دارد و هر گفتگوی دیگری ممکن است که در حاشیه و خارج از جریان اصلی مذاکرات صورت گیرد و یا صورت نگیرد.ما نمی خواهیم که این موضوع (عراق)با این موضوع مرتبط و تداخل پیدا کند. 

اشتون هم در این کنفرانس خبری گفت:ما با هم در برهه ای حساس از وضعیت جهانی با هم دیدار کردیم.ما هم اکنون درباره آنچه که در عراق روی می دهد می اندیشیم.من می دانم که شما برای سخنرانی در اجلاس مقابله با خشونت های جنسی که موضوع مهمی است در اینجا حضور پیدا کرده اید اما به نظرم یکی از مهمترین موضوعاتی که باید درباره آن بحث شود به مذاکرات جاری درباره ایران مربوط می شود.من روز یکشنبه راهی وین می شوم و ما به کار خود در این زمینه ادامه می دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار