مقامات وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کردند وزیر خزانه داری این کشور در جریان سفر به خاورمیانه درباره ادامه فشارها بر ایران و بررسی شبکه حمایت مالی داعش مذاکره خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد آمریکا در حال بررسی نحوه کمک به عراق برای مبارزه با داعش است. 

"جک لو" وزیر خزانه‌داری آمریکا در این سفر با مقامات امارات، عربستان، رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. وی در پایان این سفر به المان خواهد رفت. 

یک مقام بلندپایه وزارت خزانه داری آمریکا در آستانه سفر لو به خبرنگاران گفت: تحولات اخیر در خاورمیانه بر اهمیت مسئله شبکه مالی تروریستها تاکید دارد و مطمئنا یکی از محورهای اصلی مذاکرات وزیر خزانه‌داری تلاشهای مشترک برای تضعیف هرگونه شبکه مالی که از گروههای تروریستی حمایت می‌کند، خواهد بود.

وزارت خزانه داری آمریکا در حال حاضر سرکرده های داعش را مورد تحریم قرار داده است. 

مقامات وزارت خزانه داری آمریکا گفتند: عربستان و امارات با آمریکا درباره اهمیت جلوگیری از فعالیتهای داعش هم عقیده هستند.

مقامات وزارت خزانه داری آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود گفتند لو در ابوظبی بر لزوم حفظ فشار بر ایران در جریان مذاکرات هسته ای تاکید خواهد کرد. آمریکا و دیگر قدرتهای جهان هم اکنون در حال مذاکره با ایران در خصوص کاهش برنامه هسته ای در ازای پایان تحریمها هستند. امارات از هرگونه کاهش تحریمها که تجارت منطقه ای را تعدیل کند، بهره می برد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار