زهرا نعمتی ، نخستین زن ایرانی برنده مدال طلای پارااُلمپیک ، در روز دوم حضورش در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک ، به عنوان یکی از مدعوین ، در میزگرد ویژه سازمان ملل متحد "در مورد توانمندسازی معلولین از طریق ورزش" شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی هیأت ورزشهای جانبازان و معلولین استان کرمان ، در این نشست که یک ورزشکار معلول ایتالیا با رکورد 12 مدال طلای پارااُلمپیک و یک شناگر ماراتن نیز شرکت داشتند، نعمتی تأکید کرد: کودکان معلول باید از زمان ورود به مدرسه با ورزش معلولان آشنا شوند و سیستم آموزشی به گونه ای باشد که تا حد امکان ، کودک معلول در فعالیت های ورزشی مدرسه شرکت داشته باشد.

وی افزود: گاهی کودکان سالم از بازی با کودکان معلول طفره می روند، گویی معلولیت داغ ننگی بر پیشانی معلولان است.

نعمتی همچنین به عنوان عضو هیأت جمهوری اسلامی ایران در نشست سالانه کنفرانس اعضای کنوانسیون شرکت کرد و در نشست ویژه ای که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک به همراه سازمان بین المللی (International Disability Alliance (IDA) برای تجلیل از وی در حاشیه این اجلاس ترتیب داده بودند ، سخنرانی کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.

عنوان این نشست، داستان موفقیت: از ضایعه ی نخاعی تا مدال طلای پارالمپیک بود که نعمتی طی سخنانی ضمن اشاره به چالش ها و مشکلات بر سر راه دستیابی مدال طلای رشته کمانگیری در پارالمپیک لندن در سال 2012 ، به سه عامل به عنوان عوامل تعیین کننده برای غلبه بر این چالش ها تأکید کرد.

وی ، حمایت مشفقانه و جدی اعضای خانواده اش، حمایت مسئولان ذیربط در کشور و نیز اراده مصمم و خستگی ناپذیرش را سه عامل تعیین کننده برای غلبه بر این چالش ها برشمرد.

نعمتی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت ورزش بانوان معلول در کشور ، به کسب مدال طلای پارااُلمپیک لندن در سال 2012 توسط خودش اشاره کرد و گفت: این موفقیت سبب شد تا زنان و دختران بیشتری نسبت به قبل به ورزش روی آورند و این باور تقویت شود که ورزش یکی از راههای مهم غلبه بر معلولیت و دیده شدن توانمندی های یک معلول است.

نعمتی پس از سه روز حضور در کنفرانس سالانه اعضای کنوانسیون معلولان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک امروز شنبه به ایران بازخواهد گشت./س

برچسب ها: مهمان ، سازمان ملل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.