اراک

مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری کوهستان کشور در اراک آغاز شد

مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری مردان کشور در رشته کوهستان روز جمعه در منطقه عمومی کوه سرخه اراک آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در این مسابقات 240 دوچرخه سوار از نقاط مختلف ایران حضور دارند که 120 رکاب زن در رشته ˈکراس دانهیلˈ و بقیه در رشته ˈکراس کانتریˈ با یکدیگر رقابت می کنند
این دوره از مسابقات به مدت دو روز ادامه دارد و فردا با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می دهد.
نائب رئیس هیات دوچرخه سواری استان مرکزی و دبیر برگزاری این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص مسابقات ،ˈهری هنریکسˈ مربی هلندی تیم ملی دوچرخه سواری جمهوری اسلامی نیز برای انتخاب رکاب زنان اردوی تیم ملی در اراک حضور دارد.
ˈ رضوان گرامی ˈ افزود: شهرداری اراک ، جمعیت هلال احمر و اداره حفاظت محیط زیست استان مرکزی با هیات دوچرخه سواری استان در برگزاری این مسابقات همکار دارند .
استاندار استان مرکزی نیز در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: صنایع استان مرکزی می توانند شتاب توسعه ورزش در استان را سرعت دهند.
ˈ محمد حسین مقیمی ˈ ادامه داد: توسعه و تقویت زیرساختهای ورزش در استان با محوریت صنایع می تواند زمینه ساز حضور موفق ورزشکاران در میدان های داخلی و خارجی باشد.
وی اظهار کرد: توجه به ورزش همگانی نیز سلامتی و نشاط را در بطن جامعه تثبیت می کند که دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش سالم ومفرح در این راستا تاثیرگذار خواهد بود.
دوچرخه سواری کوهستان که در زمین های کوهستانی و ناهموار برگزار می شود، از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی شکلی مدرن به خود گرفته و از سال ۱۹۹۶ به طور رسمی در المپیک حضور داشته است./ش/ن
/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.