ˈحمید بادرستانیˈ در حاشیه بازدید استاندار مرکزی از واحدهای مختلف نیروگاه شازند گفت: استفاده از سوخت گاز با هدف جلوگیری از آلودگی محیط زیست انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، وی اضافه کرد: نیروگاه شازند شامل 4 واحد بخار 325 مگاواتی است که یک ساعت از 24 ساعت برق مورد نیاز کشور را تامین می کند .

وی افزود: این نیروگاه در صورت تامین سوخت مورد نیاز از سوی شرکت گاز، به هیچ وجه مازوت استفاده نمی کند، زیرا مصرف گاز طبیعی به جای مازوت، سالیانه بیش از 350 میلیارد ریال برای نیروگاه صرفه جویی خواهد داشت.

بادرستانی اضافه کرد: سال گذشته بیشترین مصرف گاز طبیعی در سطح نیروگاههای کشور در نیروگاه شازند بوده که این امر حاصل تلاش و پیگیری های استاندار مرکزی و نمایندگان مجلس بوده است.

مدیرعامل نیروگاه شازند افزود: تاکنون با صرف 50 میلیارد ریال اعتبار95 هکتار از اراضی اطراف نیروگاه با کاشت 52 هزار اصله درختان مثمر و غیرمثمر به فضای سبز تبدیل شده که این رقم چهار برابر استاندارد موجود است.

استاندارمرکزی از واحدهای مختلف نیروگاه شازند بازدید و در جریان چگونگی تولید برق در این نیروگاه قرار گرفت.

در این بازدید معاونین عمرانی و برنامه ریزی استاندار، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل محیط حفاظت زیست، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان شازند حضور داشتند.

نیروگاه حرارتی شازند واقع در کیلومتر ۲۵ جاده شازند – اراک در سال ۱۳۷۹ تاسیس شده و دارای ظرفیت تولید یکهزار و 300 مگاوات برق است./س
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.