معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه اعلام کرد : هم اینک ساخت تقاطع های غیرهمسطح واقع در رینگ دوم کمربندی ارومیه با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه به نقل ازروابط عمومی شهرداری ارومیه «ابراهیم صفری» بیان کرد: یکی از طرح های چند بعدی و غنی حوزه عمران شهری شهرداری که به صورت طرح واحد نمود پیدا کرده، موضوع شناسایی و طراحی رینگ ها و کریدورهای شهر ارومیه است که بر این اساس سه رینگ مهم به صورت آزاد راه و بزرگراه و 5 کریدور شمالی و جنوبی و شش کریدورغربی و شرقی خیابان های اصلی شهر دراین طرح واحد تعریف و هم اینک در سطح شهر ارومیه در حال اجرا است.

وی با اشاره به رینگ اول به طول حدود 6 هزار متر و در پوسته عرضی 20 متر ، گفت: این رینگ شامل خیابان های مدنی 1و 2 و 3 ، مطهری، منتظری ، باکری، کاشانی، امینی است که ساخت تقاطع های غیر همسطح در این خیابان ها در دست مطالعه است.

مهندس صفری با اشاره به رینگ دوم و همان رینگ اصلی و مهم شهر ارومیه، اظهار کرد: این رینگ به طول 23 کیلومتر که 5/8 کیلومتر آن در پوسته عرضی 85 متر و مابقی آن یعنی 5/14 کیلومتر در پوسته عرضی 64 متر طراحی شده و شامل آزاد راه خاتم النبیاء ، بزرگراه والفجر، امامت ، امام علی ، پل های شهید بهشتی ، مادر ، باهنر ، مدرس ، بزرگراه شهید رجایی و بلوار دانشگاه و تلاقی آن با آزاد راه سرو است.

وی با بیان اینکه در رینگ دوم 17 تقاطع غیر همسطح پیش بینی شده است ، گفت: تمام اولویت برنامه های شهرداری ساخت و تکمیل هر چه زودتر این 17 تقاطع غیر همسطح است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه با اشاره به رینگ سوم یعنی کمربندی دوم و بیرونی شهر ارومیه، بیان کرد: رینگ بیرونی شهر یا کمربندی دوم برابر با مطالعات انجام یافته در طول 27 کیلومتر بوده وساخت 5 تقاطع غیر همسطح نیز در این رینگ مطالعه شده که هم اینک این مطالعات در دست اجرا است.

وی مجموع طرح رینگ ها و کریدورهای شهر ارومیه را به طول 160 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این طرح واحد مجموعه رینگ ها و کریدورها، ابتکاری اقتباس شده از نظام نوین شهر های پیشرفته جهان است.

صفری با اشاره به اینکه مجموع رینگ ها و کریدورها ی شهر ارومیه به عنوان یک طرح واحد در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری ارومیه بر روی مقاصد چند اهدافی استوار است، عنوان کرد: نخستین هدف مهم این طرح سفری پیوسته و بدون توقف با حذف جراغ قرمز ها در مسیر سفر و درواقع همان روان سازی ترافیک است.

وی با بیان اینکه با اجرا و تکمیل مجموعه واحد طرح کریدورها و رینگ ها ، شهر ارومیه چند هسته ای خواهد شد، بیان کرد: روان سازی مسیر تردد و چند هسته ای شدن ارومیه باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری بیشتر در امتداد رینگ های شهری و در نتیجه توزیع کاربری ها ی مختلف شهری در امتداد رینگ به دنبال آن شهر توسعه خواهد یافت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه با اشاره به هدف سوم این طرح یعنی ساماندهی محیط های فیزیکی و فضای های باز شهری ،اظهار کرد: از آن جایی که با ساخت تقاطع ها ی غیر همسطح، ستون های این تقاطع به طرح های گرافیستی زیبا منقش می شود در نتیجه شاهد کاهش آلودگی بصری و افزایش نشاط در روحیه شهروندان خواهیم بود.

وی تمام دغدغه ها و افق فکری شهرداری ارومیه را در دستیابی به دو کلمه یعنی کاهش آلودگی در شهر و سلامتی شهروندان خلاصه کرد وگفت: تمام تلاش شبانه روزی شهرداری ارومیه و خلق ایده ها ی مملو از سناریوهای جهانی از سر عشق به شهروندان ارومیه و خدمت به کرامت والای انسانی است/ش/ن.

برچسب ها: ارومیه ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.