استاد حوزه علمیه گفت : ایت الله فشارکی مردی ادیب و دانشمندی گمنام بوده و شاگردان زیادی را در دین شناسی تربیت کرده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری استاد درس خارج حوزه علمیه قم جمعه شب در مراسم بزرگداشت آیت‌الله فشارکی در مسجد امیرالمؤمنین ، گفت:‌ آیت‌الله فشارکی عمر خود را صرف تربیت شاگرد در مکتب امام صادق(ع) کرد.

وی  افزود : آیت‌الله فشارکی علاقه فراوانی به امام زمان(عج) داشت، و همچنین  ادله فراوانی بر ظهور امام زمان(عج) دلالت دارد و افزون بر روایات متواتر در این باره بهترین دلیل آن فطرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری بیاتن کرد : آیت‌الله فشارکی بعد از فوت و در دوران حیات ناشناخته است،‌ و ایشان فردی  ادیب، فقیه و دانشمندی گمنام بوده و شگاردان فراوانی را در مرز شناسی دینی تربیت کرده است .

آیت‌الله گلپایگانی مرحوم آیت‌الله فشارکی را در هیأت استفتائی خود قرار داده بود و مراجع تقلید کسانی را در هیأت‌های استفتائی خود می‌گذاشتند که قدرت استنباط داشته و مجتهد باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان این‌که‌ مرحوم آیت‌الله فشارکی عمر خود را صرف متن شناسی کرد، ابراز داشت: حوزه همچون آیت‌الله فشارکی که بر روی متون تکیه کند و طلبه‌ها را با متون دینی آشنا کند، کم دارد.

وی ادامه داد:‌ امروز کسانی که طلاب را با تراث شیعه آشنا کنند کم هستند و به همین دلیل ادبیات در حوزه علمیه افت کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری تصریح کرد : سفرهای تبلیغی آیت‌الله فشارکی، در سفرهایی که به مصر داشت با علمای الازهر مباحثات علمی داشت و آنها را اغنا می‌کرد.

وی تاکید کرد : در روایات آمده که وقتی عالم و مؤمنی از دنیا می‌رود، شریعت برای آنها تأسف خورده و ملائکه برای آنها گریه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری در پایان خاطر نشان کرد :  در جنگ تحمیلی نیز جوانان مؤمن این مرز و بوم در دژ محکمی در برابر دشمن تشکیل داده و از اسلام دفاع کردند از این رو باید به جوانان بها داد و به آنها رسیدگی کرد امروز مؤمنان و مقلدان مکتب تشیع همچون دژی در برابر گروه‌های تکفیری می‌ایستند و مقاومت می‌کنند.

برچسب ها: مراسم ، فشارکی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار