گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

ادعای نیویورک تایمز: سردار سلیمانی به عراق رفته است / قمارآنلاین به بهانه جام جهانی!/ هزینه ساخت پراید چقدر است؟

تبلیغات مذهبی اسرائیل در جام جهانی!، قتل دو خانواده ایرانی توسط داعش، زندگی حسن روحانی در یک کتاب و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 24 خرداد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

قمارآنلاین به بهانه جام جهانی!
"برد، باخت و ‏مساوی را پیش‌بینی کنید؛ امتیاز بگیرید یا در اصطلاح بازی را بخرید"، از جمله عناوینی است که فرد را ترغیب به فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی می‌کند. تب مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 این روزها داغ است و همزمان با شروع مسابقات، افرادی با راه‌اندازی سایت و وبلاگ‌های پیش‌بینی نتایج، تب مسابقات را داغ‌تر می‌کنند. با آنکه جمع‌آوری برگه‌های شرط‌بندی و حتی دستگیری گردانندگان آنلاین نتایج مسابقات به گوش می‌رسید اما حالا نه تنها بازار شرط بندی با شروع رسمی مسابقات داغ‌تر شده است بلکه بنظر می‌رسد احتمال افزایش جرایمی همچون "فیشینگ" (درگاه جعلی پرداخت الکترونیک بانک‌ها) نیز افزایش یابد!
 
به گزارش ایسنا، امروزه در فضای مجازی فرصتی ایجاد شده تا برخی از کاربران سایت‌ها و وبلاگ‌ها با شگردهای مختلف اقدام به انجام قمار آنلاین در این فضای مجازی کنند و اخیرا تعدادی افراد سودجو با ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌های موسسات متعدد به روش‌ها و شگردهای مختلف تحت عنوان کمک به بیماران سرطانی، افراد بی‌بضاعت و جدیدا نیز کمک به فوتبال کشور و ... اقدام به انجام قمارآنلاین در فضای مجازی می‌کنند.
 
در این روش مجرمان ابتدا اقدام به پرداخت جایزه‌های کوچک با مبالغ کم کرده و سپس کاربران را ترغیب به سرمایه‌گذاری بیشتر می‌کنند؛ کاربر نیز پس از چند نوبت برنده شدن به سایت مزبور اعتماد کرده و اقدام به سرمایه گذاری با مبالغ بسیار زیاد می‌کند در همین حال، مجرم نیز پس از دریافت مبلغ شرط‌بندی، کلیه سرمایه وی را بلوکه کرده و از این به بعد پاسخی به تعاملات و پیام‌های کاربران و قربانیان نمی‌دهد. در این میان "سرهنگ نیک نفسگ معاون امور پیشگیری پلیس فتای ناجا عنوان کرد که طبق آمارهای اخذ شده از آزمایشگاه "کسپر اسکی" به طور متوسط روزانه 50 الی 60  سایت مشکوک به فیشینگ در حوزه جام جهانی کشف می‌شود که بیشتر برای به سرقت بردن اطلاعات خصوصی کاربران (نام کاربری- رمز عبور- اطلاعات بانکی) طراحی شده است.
 
تصاویر منتشر نشده از آیت‌الله مهدوی‌کنی در کنار "مقام معظم رهبری"





"سیزده به در" فوتبالی در آلمان!
مهر نوشت: این هم یک رسم جالب مردم در استادیوم آلته فورستری شهر برلین (آلمان) وسایل خود را پهن کرده‎اند تا تماشاگر مسابقه افتتاحیه جام جهانی بین برزیل و کرواسی باشند. (رویترز)



تب جام جهانی در یک خانواده فوتبال دوست در بریستول، خانه خود را با پرچم‎های تیم ملی انگلیس آذین کرده‎اند. (گتی ایمیجز)



کمک ژنرال سلیمانی مغز متفکر استراتژی ایران به نوری المالکی
ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران هفته گذشته همراه با دوازده نفر از افسرانش به عراق سفر کرد تا به رهبری این کشور در مورد چگونگی مقابله با شبه نظامیان توصیه‌هایی کند.

نیویورک تایمز نوشت: ژنرال "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران هفته گذشته همراه با دوازده نفر از افسرانش به عراق سفر کرد تا به رهبری این کشور در مورد چگونگی مقابله با شبه نظامیان توصیه‌هایی کند. عراقی‌ها هم اکنون میزبان مغز متفکر استراتژی ایران در عراق هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از نیویورک تایمز، منابع به نقل از مقامات عراقی می‌گویند، احتمال تحت فشار قرار دادن آمریکا از سوی ایران برای حضور در عراق و دفاع از این کشور همراه با تهران وجود دارد. این مسئله نشان دهنده اتحادی است که در بحران کنونی بین ایران و آمریکا دو دشمن قدیمی وجود دارد که منافع خود را در کمک به عراق با برای سرکوب داعش می‌بینند.

مقامات آمریکایی که از سفر ژنرال سلیمانی به عراق خبر دادند حاضر به افشای نامشان نبودند اما اخبار مبنی بر هماهنگی رسمی ایران و آمریکا برای مقابله با داعش را رد کردند و  یک مقام ارشد عراقی گفت که کشورش ممکن است از ایران برای حضور نظامی درخواست کمک کند.

تبلیغات مذهبی اسرائیل در جام جهانی!
رژیم صهیونیستی در جام جهانی تبلیغات گسترده‌ای را در مورد رژیم نامشروع خود آغاز کرده است. اسرائیلی‌ها در بیرون از ورزشگاه‌های جام جهانی بنرهایی نصب کرده‌اند که در آن به چند زبان مختلف نوشته شده" عیسی مسیح شما را دوست دارد" و این بنر با پرچم اسرائیل در برخی ورزشگاه‌های جام جهانی نصب شده است.
 


به گزارش جام، از نکات حیرت‌انگیزتر این است که صهیونیست‌ها با وجود نصب چنین بنرهایی از قول عیسی مسیح در بیرون ورزشگاه‌ها افرادی را به استخدام خود درآورده که تبلیغ دین یهودی می‌کنند! این تبلیغات در حالی صورت می‌گیرد که فیفا در شعارهایش مدام تاکید می‌کند در فوتبال بحث‌های سیاسی و غیر فوتبالی نباید مطرح شود اما در عمل شاهد آن هستیم که صهیونیست‌ها لابی قدرتمندی در فیفا دارند و به نوعی رژیم نامشروع خود را هم در جام جهانی تبلیغ می‌کنند!
 
آمده بودم فضای ناامیدی را بشکنم/ کارگزاران وجود خارجی ندارد
"سیدمحمد غرضی" نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در تشریح دلیل حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  اظهار داشت: تقریبا تا چند ماه مانده به زمان انتخابات احساسم بر این بود که اداره امور کشور با یأس و ناامیدی همراه است و از طرفی این ضعف از سوی مطبوعات داخلی نیز القاء می‌شد که کسی در انتخابات شرکت نمی‌کند و من گفتم باید این فضا را شکست. 



وزیر نفت در دوران دفاع مقدس در گفتگو با فارس، با انتقاد از رویه دولت یازدهم تصریح کرد: روش این دولت مانند روش‌های قبلی است و اگر مثل روش‌های قبل به جای تولید و صادرات در وضع معیشت مردم به سایر موارد پرداخته شود کاری جلو نخواهد رفت.

وی با اشاره به نقش خود در تأسیس حزب کارگزاران بیان داشت: من به نحوی زمینه‌ساز توسعه کشور هستم و معتقدم توسعه هزینه‌های خودش را تأمین می‌کند. ما در جریان کارگزاران به دنبال توسعه بودیم و قصد داشتیم توسعه را طوری که ما تعریف کرده بودیم شکل بگیرد ولی وقتی آن نوع از حزب تشکیل شد دیگر کار تمام شد و علاوه بر "حاج‌احمد آقا" تمام انقلابیون نسبت به عملکرد دولت سازندگی انتقاد داشتند.

غرضی در ادامه بر اینکه حزب کارگزاران وجود خارجی ندارد تأکید کرد و گفت: کارگزارانی‌ها از جایگاهی که دولت در توسعه پیدا کرده بود و مقدس شده بود استفاده کردند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخابات مجلس آینده ثبت‌نام خواهید کرد؟، گفت: من در طول عمرم بی‌برنامه نبوده و نیستم، من همیشه در کارزار هستم و انقلاب اسلامی و سربازی آن را رها نمی‌کنم.

پرتاب نارنجک جشن ۲۴ خرداد را ناتمام گذاشت
به گزارش بولتن، همایش ۲۰۰۰هزار نفری آمل که به مناسبت نخستین سال تشکیل دولت تدبیر و امید که از سوی فعالان ستاد انتخاباتی روحانی درسالن حجاب پارک بانوان این شهر برپا شده بود، به علت قطع برق و پرتاب نارنجک دستی ناتمام ماند، مراسم با چند میان برنامه ادامه داشت که نوبت پخش کلیپی حاوی پیام تلفنی و تشکر دکتر حسن روحانی خطاب به مردم آمل بود که در این لحظه برق سالن قطع شد و قبل از ایراد سخنرانی استاندار، صدای چند انفجار در قسمت‌های انتهایی سالن (در ورودی بانوان) به گوش رسید و همزمان گاز اشک‌آور نیز در سالن انتشار یافت.

بعد از این اتفاق که تعدادی از زنان و کودکان دچار صدماتی شدند، نیروهای امنیتی و انتظامی حاضر در سالن، جمعیت را به بیرون هدایت کردند. در این مراسم یوسفیان نماینده مردم آمل، فرماندار، رسولی سرپرست فرمانداری و حسن‌نژاد مدیرکل سیاسی استانداری و مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

شوکه شدن لیونل مسی از بدل باورنکردنی رونالدینیو
روز نو نوشت: در حالی تیم ملی آرژانتین عصر روز گذشته در ورزشگاه ایندیپندنسیا تمرینات خود را جهت آماده‌سازی برای دیدار مقابل بوسنی برگزار کرد که در جریان تمرینات هواداری وارد زمین شد تا مسی را ببیند. جام جهانی همواره حاشیه‌های جالبی را به خود دیده است اما نکته عجیب و باورنکردنی در مورد این هوادار شباهت فوق‌العاده او به رونالدینیو، ستاره برزیلی و دوست مسی بود که باعث شوکه شدن این ستاره آرژانتینی شد.



قتل دو خانواده ایرانی توسط داعش
"حجت‌الاسلام سیدرضا بطحایی" طلبه ایرانی ساكن در نجف اشرف به اتفاق خانواده‌اش و یك خانواده دیگر سه روز پیش برای زیارت حرم مطهر امامین عسكریین عازم سامرا شدند. شیعه نیوز در ادامه نوشت: با حمله تروریست‌های داعش به سامرا و آغاز درگیری‌ها وی و خانواده‌اش به اتفاق یك خانواده ایرانی دیگر دو روز در حرم مطهر عسكریین اقامت می‌‌کنند. اما ظهر دیروز با تصور اینكه امنیت در سامرا برقرار شده است از حرم مطهر خارج تا سامرا را به مقصد نجف‌اشرف ترك كند كه ساعتی بعد در جاده سامرا به كمین نیروهای داعش افتادند.

وی هنگام دستگیری ملبس به لباس روحانیت و در حال مكالمه تلفنی با دوستانش در نجف اشرف بوده است كه تروریست‌های داعش تلفن را از وی گرفته و دستگیری آنان را اعلام می‌كنند. تروریست‌های داعش پس از دستگیری، این روحانی ایرانی، همسر و فرزند خردسالش و خانواده ایرانی دیگر را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

هزینه ساخت پراید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان!
الف نوشت: "سیدسعید امامی" دبیر انجمن مدیریت كیفیت ایران گفت: خودروسازان داخلی در برابر انحصاری كه دارند خدمات ارائه نكرده و عملا جاده بین مصرف‌كننده و تولیدكننده در صنعت خودرو جاده‌ای یك طرفه است. هزینه تمام شده خودرو در ایران به دلیل سوءمدیریت و انحصاری عمل كردن به‌شدت بالا بوده و هر بار به بهانه حمایت از صنعت هزینه‌های زیادی را بر مشتریان تحمیل می‌كنند بدون آنكه از خود بپرسند پس چه كسی از مصرف‌كننده حمایت می‌كند.

امامی خاطرنشان کرد: برآوردهای دقیق كارشناسی نشان می‌دهد كه در صورت مدیریت صحیح و ابتدایی كه نیاز به برنامه‌ریزی حتی میان مدت نیز ندارد در خط تولید؛ ۳میلیون در هزینه تمام شده خودروی پراید صرفه‌جویی فوری اتفاق می‌افتاد كه اگر هزینه‌های ناشی از ریخت و پاش یا عوارض بی‌ربط از آن كسر شود هزینه تمام شده پراید نه حدود ۲۰ میلیون تومان كه تنها ۳ میلیون و ۷۰۰هزار تومان خواهد بود.

تصویری از ایران که تا کنون ندیده‌اید



گلوله خمپاره در باشگاه فولاد
روز سه شنبه 20خرداد در مجتمع در حال ساخت باشگاه فولاد خوزستان یک گلوله خمپاره باقی مانده از جنگ کشف و توسط گروه آماده پاکسازی به منطقه امن انتقال داده شد.



رژه داعش در مناطق اشغالی



احمدی‌نژاد الان هرچه بگوید به نفع روحانی است
"سعید حجاریان" تئوریسن اصلاح‌طلب در گفتگویی با شرق در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید، علت سکوت "احمدی‌نژاد" چه باشد؟ گفت: احمدی‌نژاد الان هرچه بگوید به نفع روحانی است، به نظر من باید به امثال رسایی، میرکاظمی، کوچک‌زاده و احمدی‌نژاد تریبون بدهند که هرچه دلشان می‌خواهند بگویند.



‌وی در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد آقای روحانی و دولت او تاکنون رویکردی اعتدالی بوده است؟ تصریح کرد: در مجموع، آقای روحانی معتدل است و دامنه حرکت‌هایش خیلی زیاد نیست که مثلا امروز چپ باشد و فردا بکشد به راست تا الان یکنواخت بوده است. همان حرف‌هایی که قبلا می‌زد را الان هم می‌زند.

پرش بوش پدر در تولد ۹۰ سالگی از هلی‌کوپتر
جام نوشت: "جورج هربرت واکر بوش" چهل و یکمین رییس جمهور ایالات متحده در جشن تولد 90 سالگی خود از هلی‌کوپتر و از ارتفاع 6 هزار پایی پرش کرد. وی که چند سال گذشته را روی ویلچر بوده است، تصمیم گرفت در جشن تولد 90 سالگی خود از هلی‌کوپتر بپرد. برای این کار به کمک یکی از اعضای بازنشسته تیم پرش ارتش آمریکا از هلی‌کوپتر پرید.



زندگی حسن روحانی در یک کتاب
"عبدالرفیع حقیقت" از تدوین کتابی با عنوان "هفتاد سال همدلی" خبر داد که در آن بخشی از زندگی "حجت‌الاسلام والمسلین حسن روحانی"، رییس‌جمهور نیز آمده است. این پژوهشگر پیشکسوت که از همشهریان روحانی است در این‌باره گفت که کتاب "هفتاد سال همدلی" را به مناسبت هفتادمین سال تاسیس جمعیت سمنانیان مقیم مرکز نوشته‌ام که بخشی از آن مربوط به شرح حال و زندگی رییس‌جمهور می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این کتاب به تمام مسائلی که به زندگی و حضور رییس‌جمهور در سمنان مربوط می‌شود، پرداخته‌ام که از جمله آنها دوران کودکی و تحصیل ایشان نزد علامه حائری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار