معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از تولید سالانه 350 هزار تن پسماند عادی و حدود پنج تن پسماند عفونی و بیمارستانی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، زندیه‌وکیلی بعد از ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی، گفت : همچنین سالانه یکصد هزار تن پسماند ویژه و 500 هزار تن پسماند کشاورزی در استان تولید می‌شود که مدیریت صحیح و دقیق این پسماندها برای حفاظت از منابع پایه خاک و آب ضروری است.

وی با تأکید بر اهمیت بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مطب‌های درمانی در سطح استان خراسان شمالی،گفت: موضوع بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی مطب‌ها از طریق دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست با هماهنگی اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری پیگیری و گزارش اقدامات صورت گرفته در جلسه بعدی کارگروه مدیریت پسماند ارائه می‌شود.

معاون هماهنگی استاندار مرکزی افزود : اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در زمینه مدیریت پسماندهای عفونی مراکز درمانی و مطب‌ها و بی‌خطر سازی پسماندهای تولیدی توسط این مراکز، از اختیارات و ظرفیت قانونی خود استفاده کند.

زندیه‌وکیلی گفت : دستگاه‌های عضو کارگروه مدیریت پسماند استان باید در راستای فرهنگ سازی عمومی برای مدیریت پسماند، با صدا و سیمای استان مرکزی و رسانه‌ها همکاری کرده و نسبت به تهیه برنامه‌های موثر در این مبحث اقدام کنند.

وی گفت: پسماندهای عفونی به دلیل آلودگی‌های میکروبی در رده پسماندهای خطرساز قرار دارند و مدیریت بهینه و بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی از اولویت‌های مهم زیست محیطی کارگروه مدیریت پسماند استان است./ش/ن
/
برچسب ها: پسماند ، بیمارستان ، عفونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.