وزیر کشور گفت: از دهه 40 تاكنون راه غلطي در ساختار اقتصادي و بودجه ريزي كشور در پيش گرفته شده كه همه دستگاههاي اجرايي به دولت و دولت به نفت وابسته شده و اين وابستگي موجب عقب ماندگي كشور خواهد شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ی شورای اداری خراسان شمالی بابیان این مطلب افزود: برای جلوگیری ازادامه ی این روند لازم است برنامه ريزي منطقي جايگزين برنامه ريزي بخشي متمركز گردد .

مقام عالي وزارت گفت : تمامي تلاش هاي مديران استان بايستي به نوعي باشد كه با افزايش بهره وري و استفاده مطلوب و بهينه از امكانات ، نيازمندي به بودجه عمومي و دولتي را كاهش دهند .

وي تصريح كرد: ارتقاي ميزان بهره وري نيازمند بودجه دولتي نيست و با مديريت صحيح مي توان بسياري از مشكلات در حوزه هاي مختلف از جمله كشاورزي ، گردشگري و صنعت را حل كرد .

دكتر رحماني فضلي ادامه داد:در دولت يازدهم اولويت بر توسعه و برنامه ريزي منطقه اي است تا از اين طريق بتوان پتانسيلها و ظرفيتهاي موجود در استانها و مناطق مختلف كشور را شكوفا کرد.

وي در خصوص خراسان شمالي نیز گفت:يكي از راه هاي توسعه اين استان دعوت از بخش خصوصي و حضور مردم و سرمايه گذاران در عرصه اقتصادي است و اين مهم زماني محقق خواهد شد كه شوراي توسعه استان فعال و از ظرفيت ها و پتانسيل هاي نخبگان و سرمايه گذاران به نحو احسن استفاده كرد .

وزير كشورهمچنين خاطر نشان كرد:لايحه جديد تقسيمات كشوري بر اساس نياز سنجي موجود كشور بزودي در هيات دولت طرح خواهد شدو پس از طرح نيز براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي فرستاده مي شود.

وي در ادامه گفت: انقلاب ما ، انقلاب مهمي است و دنيا به ما چشم اميد دارد و هر روزي كه ميگذرد درخشندگي اين انقلاب بيشتر مي شود .رحمانی فضلی ضمن اشاره به حوادث اخير و بي ثباتي ها در منطقه افزود:هر چند گروههاي افراطي و تكفيري در برخي از مناطق عراق ايجاد ناامني كرده اند اما مرزهاي ما به روي آنها بسته است.

وزیر کشور تصريح كرد: بسياري از دشمنان اين كشور خواهان آشوب و تنش در ايران هستند كه الحمدولله با درايت مقام معظم رهبري و وحدت و انسجام مسئولين و حمايت هاي مردم از نظام جمهوري اسلامي و ولايت فقيه اين توطئه ها خنثي شده است .

استاندار خراسان شمالي نيز در اين جلسه از حمايت ها و مساعدت هاي وزير كشور در حوزه هاي مختلف در استان تشكر نمود .

سيد علي اكبر پرويزي از تقسيمات خوب دولت در اصلاحيه بودجه خبر داد و افزود: در سه ماهه ابتدايي سال 93 عليرغم مشكلات ، دولت توانسته است شرايط تخصيص منابع را بهبود ببخشد و دستگاه هاي اجرايي بايستي از اين ظرفيت نهايت استفاده را ببرند .

نماينده عالي دولت در استان تصريح كرد: باتوجه به عدم تخصيص مناسب ، اعتبارات در سالهاي گذشته و وجود حجم گسترده پروژه هاي نيمه تمام در استان اولويت با پروژه هايي خواهد بود كه از پيشرفت فيزيكي بالايي برخوردار باشند .

وي ادامه داد: از ابتداي شروع به كار دولت يازدهم تلاشهاي خوبي در حوزه هاي مختلف از جمله احداث راه آهن ، توسعه فرودگاه ، احداث سد ، ايجاد صنايع ، آب شرب ، صنايع دستس و گردشگري و راه روستايي و شهري انجام شده كه در آينده شاهد تحولي عظيم در استان خواهيم بود .

در ادامه ی اين جلسه نيز امام جمعه مركز استان ويژگي نسل منتظر را عقل ، فكر و فهم فراوان آنها عنوان كرد. حجت الاسلام و المسلمين يعقوبي افزود: منتظر واقعي كسي است كه امامش را حاضر و ناظر مي بيند و دغدغه اصلاح امور را در تمامي عرصه هاي اجتماع دارد./ش/ن
برچسب ها: توسعه ، کشور ، برنامه ریزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.