وزیر کشور گفت: اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر هدف اصلي وزارت كشور است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، عبدالرضا رحماني فضلي در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان كه عصر دیروزدر سالن شهيد ماژاني استانداري برگزار شد، گفت: اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر هدف اصلي وزارت كشور است و در اين خصوص جلسات متعددي با ائمه جمعه، روحانيون ، مداحان ، ورزشكاران ، هنرمندان ، اساتيد دانشگاه و فرهنگيان در وزارت كشور برگزار شده است .

رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور افزود: مواد مخدر به عنوان يك معضل مهم اجتماعي و بلاي خانمانسوز در كشور محسوب مي شود.

وي تصريح كرد: هم مرز بودن ما با كشور افغانستان به عنوان بزرگترين توليد كننده مواد مخدر در جهان باعث شده مسير اصلي قاچاق اين مواد به سمت اروپا باشد و ما در مبارزه با اين موضوع شهداي زيادي تقديم كرده ايم و هزينه هاي گزافي بر كشور تحميل مي شود .

رحماني فضلي اظهار داشت: صيانت از خانواده معتاد در دو حوزه جامعه پذير كردن آنها و صيانت مادي در دستور كار وزارت كشور قرار دارد و در اين رابطه تفاهم نامه هايي با وزارت كار ، تعاون و رفاه اجتماعي و همچنين كميته امداد و بسيج منعقد گرديده است .

وزير كشور گفت: با توجه به اهميت بحث پيشگيري از اعتياد، بايد از راه آموزش و راهنمايي دادن به مردم اين مقوله را تقويت نماييم .

رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور ضمن تأكيد بر برگزاري مستمر جلسات شورا از تفويض اختيار اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان ها خبر داد و افزود: اعتبارات بايد با دستور استاندار به دستگاه هاي مربوطه تخصيص يافته و فرمانداران نيز ضمن برگزاري منظم اين جلسات، پيگيري هاي لازم را در خصوص تخصيص اعتبارات شهرستان از طريق شوراي استان اعمال نمايند .

يادآور مي شود در اين جلسه نماينده مردم شيروان و رئيس كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به اهميت مقوله پيشگيري در مبارزه با مواد مخدر گفت: وزارت كشور در خصوص شناسايي و رفع آسيب هاي اجتماعي فعاليت هاي بسيار خوبي را داشته است و از نگاه خوب وزير كشور تقدير کرد.

در ابتداي اين جلسه استاندار خراسان شمالي از اعضاي ستاد مبارزه با مواد استان خواست تا گزارشي از اقدامات انجام شده و پيشنهادات خود را جهت تصميم گيري ارائه نمايند .

در اين جلسه برخي از اعضاي شورا نيز نقطه نظرات ، پيشنهادات و طرح هاي خود را مطرح و گزارشي از عملكرد كميته هاي مربوطه ارائه کردند./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.