مواد دخانی تولیدی داخل و وارداتی از مجاری قانونی کشور حدود 45 میلیارد نخ است و مابقی نیازهای این بازار از طریق قاچاق تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی در نشست تخصصی منطقه‌ای قاچاق کالا و ارز شمالغرب کشور درزنجان با اشاره به تاثیرات قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد جامعه گفت : قاچاق کالا نه تنها بر اقتصاد بلکه برهمه ابعاد جامعه از قبیل فرهنگ و سیاست زیان وارد می کند.

زمانیان با بیان اینکه متاسفانه امروز به همان اندازه که کالای قانونی در کشور تولید می شود به همان میزان نیز کالای قاچاق وارد بازار می شود قاچاق را ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی امروز جامعه عنوان کرد.

وی به اجرای طرح شبنم در سالهای گذشته اشاره کرد و از تولید برچسب های جعلی بر روی کالاهای قاچاق خبر داد و ادامه داد : این کار باعث قانونی جلوه دادن آن می شود.

معاون مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی نیروی انتظامی یادآور شد : موضوع مبارزه با قاچاق کالا بدون توجه به میزان و منطقه وقوع آن مورد توجه پلیس قرار دارد که مواد دخانی هم یکی از این اقلام محسوب می‌شود.

زمانیان به سابقه برگزاری نشست‌هایی با این موضوع در کشور اشاره و تصریح کرد : توقف این نشست‌ها منجر به افزایش  قاچاق  در بحث مواد دخانی شده است.

وی بابیان اینکه دخانیات در کشور متولی خاصی ندارد اضافه کرد :تقسیم شرکت دخانیات به دو بخش حاکمیتی و تصدی گری را موجب تشدید مشکلات عنوان کرد.

معاون مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی نیروی انتظامی بخش‌های حاکمیتی فاقد ابزار لازم و بخش تصدی‌گری اختیارات اقدام موثر در این حوزه را ندارند .


فرمانده پلیس مبازره باقاچاق کالا و ارز کشور ادامه داد: ناجا برای مقابله با قاچاق بحث حمایت از تولید را در اولویت برنامه های خود قرار داده است که حمایت از تولید دخانیات در داخل کشور در همین ردیف قرار دارد.

معاون مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی نیروی انتظامی خاطر نشان کرد :در سالهای گذشته نیرویی انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق باندهای بسیار بزرگ در کشور را متلاشی کرده است.

 
برچسب ها: سهم ، قاچاق ، دخانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.