مقامات کاخ سفید روز گذشته بر همکاری واشنگتن با دولت جدید کابل تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا ، مقامات کاخ سفید روز گذشته ضمن استقبال از برگزاری دومین دور انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان بر همکاری واشنگتن با دولت جدید کابل تاکید کردند.

 "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید ضمن تبریک به مناسبت پایان دومین دور انتخابات ریاست جمهوری تاریخی افغانستان، حضور مردم این کشور در پای صندوق های انتخابات را " گامی مهم" در جهت استقرار دموکراسی در این کشور توصیف کرد.

وی همچنین از آمادگی همکاری آمریکا با دولت جدید منتخب مردم افغانستان خبر داد.

"عبدالله عبدالله" وزیر امور خارجه سابق و اشرف غنی احمدزی اقتصاددان سابق بانک جهانی ، نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ، آمادگی خود را برای امضای توافق امنیتی دوجانبه با آمریکا اعلام کرده اند. به موجب این توافق نظامیان آمریکایی باقیمانده در افغانستان دارای مصونیت حقوقی خواهند بود.

این در حالی است که "حامد کرزی" رئیس جمهور کنونی افغانستان به رغم فشارهای آمریکا از امضای این توافق با واشنگتن خودداری کرد.

با وجود اظهارات "باراک اوباما " در اواخر مه مبنی بر خروج نظامیان آمریکا و ناتو تا پایان سال 2014 از افغانستان، اما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد حدود 9  هزار نفر از نظامیان خارجی را به منظور آموزش نظامیان افغان و عملیات مبارزه با تروریسم در این کشور باقی گذارد.

مردم افغانستان  روز گذشته به منظور حضور در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری کشورشان به پای صندوق های رای رفتند. بیش از 200 عملیات خشونت آمیز تروریستی در سراسر افغانستان روز گذشته دست کم 30 کشته بر جا گذاشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار