افزایش نگرانی‌ها در مورد چگونگی حفظ امنیت بازی‌های جام جهانی 2022 یکی دیگر از دلایلی است که احتمال لغو میزبانی قطر را بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، برخی مقامات اجرایی و ارشد فیفا که موافق لغو میزبانی قطر در بازی‌های جام جهانی سال 2022 هستند نسبت به چگونگی تامین امنیت این رقابت‌ها ابراز نگرانی کرده و معتقدند قطر به دلیل حضور سرکرده‌های القاعده محل امنی برای برگزاری بازی‌های جام جهانی نیست.

" آندره پریوس" مشاور امنیتی بازی‌های جام جهانی آفریقای جنوبی به همراه " جروم والکه" دبیر کل فیفا گزارشی در مورد ریسک پذیر بودن قطر برای وقوع عملیات‌های تروریستی تهیه کرده‌اند.
 
در ادامه گزارش به محل ساخت استادیوم‌های فوتبال در قطر اشاره شده است. از مجموع 12 استادیوم 10 مورد خارج از شهر واقع شده و تا شعاع 25 تا 30 کیلومتری آن هیچگونه پایگاه امنیتی یا امکانات امداد و اورژانس قرار ندارد.

راه‌های ارتباطی به محل استادیوم‌ها پاسخگوی حجم وسیع تماشاچیان نخواهد بود و به طورحتم قبل و بعد از هر مسابقه ترافیک سنگینی در خارج از استادیوم‌ها بوجود می‌آید.

مسائل امنیتی در کنار افشای تبانی فدراسیون قطر با برخی مقامات فیفا 2 عامل اصلی برای پس گرفتن حق میزبانی از این کشور کوچک عرب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار