عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان با قدردانی از حضور گسترده مردم پای صندوق های رای، احتمال بروز تقلب ها و تخلف هایی در مرحله دوم انتخابات این کشور را مطرح کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛  عبدالله و اشرف غنی احمدی زی در اولین واکنش های خود به برگزاری انتخابات روز شنبه در سراسر این کشور، کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان را مرجع قانونی برای رسیدگی به تخلفات و تقلب های احتمالی دانستند و از این کمیسیون خواستند در بی طرفی کامل به مداخله ها، تخلف ها و تقلب ها در انتخابات رسیدگی کنند.
 
عبدالله عبدالله که نتایج دور دوم انتخابات این کشور را همانند دور اول که 45 درصد کل آرا را کسب کرد، می داند و معتقد است که تیم انتخاباتی وی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.
 
اشرف غنی احمد زی نیز که در دور اول انتخابات 31.5 درصد آرا را به دست آورد، نتیجه را به کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان سپرد و با تاکید به لزوم رسیدگی به تخلف ها و تقلب ها در زمان برگزاری انتخابات، گفت منتظر اعلام نتایج توسط کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان می ماند.
 
کمیسیون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شمار شرکت کنندگان در انتخابات 24 خرداد را بیش از 7 میلیون نفر تخمین زد.
 
12 میلیون از مردم افغانستان واجد شرایط شرکت در انتخابات این کشور اعلام شده بودند.
 
بر اساس زمانبندی اعلام شده از طرف کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات افغانستان قرار است 11 تیرماه نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شود و پس از رسیدگی به شکایات نامزدها، 31 تیرماه نتایج نهایی سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بطور رسمی اعلام گردد.
/انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.