مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت اصفهان: تاکنون هیچ گزارشی مبنی برمشاهده ابتلا به ویروس «کرونا»دراین استان ثبت نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،جعفر ایل بگ افزود: تاکنون فقط دو مورد ابتلا به این ویروس در کرمان مشاهده شده است.

وی مهمترین علائم ابتلا به این ویروس را تب شدید، تنگی نفس و سرفه اعلام و اظهار کرد: یکی از مبادی اصلی انتشار این ویروس کشور عربستان و از طریق سفرهای حج است.
وی با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت استان اصفهان در اطلاع رسانی درباره این ویروس گفت: اطلاعات لازم در این زمینه، قبل و حین سفر به کشور عربستان به حجاج داده می شود.
ایل بگی اضافه کرد: در مبادی ورودی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیز کنترل لازم صورت می گیرد و به حجاج برگشته از سفر نیز توصیه های بهداشتی ارائه می شود.
وی به حجاج توصیه کرد که در هنگام تشرف به سفر حج، هر روز دستان خود را بشویند و به هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیرند.
وی همچنین از حجاج خواست تا پس از برگشت از سفر حج به محض مشاهده یکی از علائم ذکر شده برای ابتلا به ویروس کرونا به پزشک مراجعه و از خود درمانی پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: لازم است حجاج تا چند روز پس از برگشت از سفر در هنگام دید و بازدید از روبوسی با دیگران خودداری کنند.
ویروس «کرونا» عامل یک بیماری تنفسی شبیه «سارس» و به شدت مرگ آور است و تاکنون حدود 50 درصد مبتلایان آن در جهان جان خود را از دست داده اند.
این عفونت ویروسی به تازگی در کشورهایی مانند عربستان، قطر، امارات متحده عربی، انگلستان، فرانسه و اردن دیده شده است.
علایم ابتلا به این ویروس می تواند از علائم خفیف تنفسی و اسهال آغاز شود و تا علائم شدید تنفسی ادامه یابد و منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان شود./س


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.