در آستانه دیدار تیم ملی کشورمان در برابر نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل، سایت گل به استقبال این مسابقه رفته و تحلیلی بر آن نوشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، گل می‌نویسد؛ روز دوشنبه وقتی درهای ورزشگاه "دابایکسادا" (dbaixada) در جنوب برزیل به روی تماشاگران باز شود، ایران و نیجریه برای اولین بار در تاریخ جام جهانی به دیدار هم خواهند رفت.
 
این پنجمین حضور نیجریه در جام جهانی و چهارمین جام جهانی ایران است که به لطف دفاع "خسیس" خود به این رقابت ها راه یافت، ایران در ده بازی انتخابی جام جهانی فقط 5 گل دریافت کرد.
 
این گزارش می افزاید: کارلوس کیروش از ستارگان پارسی واحد تدافعی مستحکم و فیزیکی ساخته است، اما مردان استفان کشی (سرمربی نیجریه) برای آنکه نشان دهند قهرمان سال 2013 آفریقا است نیاز به پیروزی دارند.
 
کارلوس کیروش پس از آنکه تیمش به هدف خود رسید اذعان کرد: صعود ایران مانند عبور از جهنم بود و اکنون برای این مرد پرتغالی زمان عبور از بهشت فرارسیده است.
 
اما نیجریه تیمی نیست که مسابقات را به حریف واگذار کند و استفان کشی می خواهد در برزیل نشان دهد که چرا آنها قهرمان آفریقا هستند.
 
ابر عقاب ها (Super Eagles) لقب نیجریه ای ها، با این امید به آمریکای جنوبی آمده اند که بهترین بازگشت خود از جام جهانی را بهبود ببخشند، آنها در سال های 1994 و 1998 به جمع 16 تیم راه یافته بودند.
 
گل می افزاید: ایران فرصت های زیادی خلق نمی کند اما فارغ از دفاع مستحکم آنها نقطه قوتشان در تهدیدات و خطرات هوایی است و همین امر صعود آنها را بنیان گذاشت.
 
مردان کیروش اگر بتواننند سخت دفاع کنند و توپ را از جناحین به محوطه جریمه برسانند می توانند با رقیبان مقابله کنند.
 
نیجریه همان تیمی نیست که چهار سال قبل در مرحله گروهی جام هانی 2010 آفریقای جنوبی در انتهای گروه خود قرار گرفت. کشی تیمی قدرتمند و خطرناک ساخته که در سال 2013 با شایستگی قهرمانی قاره آفریقا شد.
 
کشی بنابر نوع حریف سیستم خود را تغییر می دهد اما معمولا تیم خود را با ترکیب 3_3_4 یا 1_3_2_4 روانه میدان می کند که در صورت امکان به شیوه تهاجمی 4_4_4 تغییر می کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بازی ، ایران ، نیجریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار