معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بازدید به عمل آوردند و همچنین نشستی با مسئولین دانشگاه داشتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری در این نشست رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به تاریخچه دانشگاه اشاره کرد و گفت:این دانشگاه در سال 1348 توسط زنده ياد سيد حسين فلاح نوشيرواني با اهداء شانزده هکتار زمين و يازده هزارمترمربع فضاي آموزشي تأسيس شد.ودر سال 1352 با عنوان مدرسه عالي تربيت دبير فني در رشته هاي ساختمان، برق و مکانيک اقدام به پذيرش دانشجو کرد.

واثقی امیری افزود :در سال 1371 به عنوان دانشکده فني و مهندسي نوشيرواني دانشگاه مازندران و در سال 1383 به عنوان مجتمع آموزش عالي فني و مهندسي نوشيرواني با 4 دانشکده عمران، برق و کامپيوتر، شيمي، مکانيک و يک گروه علوم پايه در مقاطع کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکترا اقدام به پذيرش دانشجو نمود و سرانجام در سال 1385 این مجتمع به دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل ارتقا يافت.

وی با بیان این که این دانشگاه حدود 6 هزار دانشجو و 200 عضو هیات علمی دارد تصریح کرد :دانشگاه در همه ی گرایش های مهندسی عمران،صنایع،شیمی، برق و کامپیوتر تا مقطع دکتری دانشجو می پذیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت 20 واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه همچنین به فعالیت های گسترده و ارزشمند در حوزه های دفاعی، نانو، بیوتکنولوژی،انرژهای نو و پیل سوختی، هیدروفرمینگ و آنتن های دریایی اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود تا با حمایت های همه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه بتواند در راستای حل معضلات استانی و منطقه ای و همچنین منافع نظام جمهوری اسلامی ایران گام بردارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طرحهای مرز دانشی یا تحقیقات بنیادی باید از طریق ستاد ها یا صندوق پژوهشگران پیگیری شود و در بحث تجاری سازی و پروژه های فناوری، صندوق هیچ محدودیت مالی در زمینه ارائه تسهیلات در این حوزه ندارد. اعتبارات فوق العاده ای به صورت سبدی از وام های قرض الحسنه و یا وام های با سود پایین که تسهیل شده در اختیار شرکت های فناور در مرکز رشد فناوری و پارک های علم و فناوری قرار می گیرد و به محض اثبات شرکت دانش بنیان از آن تسهیلات بهره می شوند و همچنین این اعتبارات از معافیت مالیاتی و گمرگی بهره مند هستند.

ستاری افزود: برای این که دانشگاه انگیزه داشته باشد به ازای فروش شرکت ها 5% را به دانشگاه ها اختصاص دادیم.

وی بر الویت قراردادن حل مشکلات استانی تاکید وتصریح کرد: از آن جایی که یکی از اساسی ترین مشکل استان مازندران بحث محیط زیست است ما آمادگی کامل خود را برای حمایت از انجام هر اقدامی در این زمینه از جمله تاسیس پژوهشکده محیط زیست و ...اعلام می داریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بنیاد نخبگان استان مازندران از جمله بنیادهای اصلی ماست و هدف اصلی بنیادهای استانی حفظ نخبه در استان است ازطریق ارائه امکانات و تسهیلات مناسب برای نخبگان که تنها در این شرایط است که مشکلات و موانع استان حل می شود/س.


برچسب ها: طرح ، تحقیقات ، بابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.