سرمربی گرگانی تیم ملی ب اعتقاد دارد که شهر گرگان زمانی مهد بسکتبال ایران بود اما حالا زمین خورده است.

محمدمهدی ایزدپناه بعد از سالها دوری از سطح اول بسکتبال، امسال با تیم بهشت هیرکان در لیگ دسته اول بار دیگر مطرح شد و به تیم ملی بازگشت. ایزدپناه که سرمربیگری تیم ملی ب را برعهده گرفته در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد وضعیت باشگاههای گرگانی توضیح داد: با تیم بهشت هیرکان به سوپرلیگ آمدیم و به دنبال بستن یک تیم قدرتمند هستیم. در این میان کارهای مربوط به تیم شهرداری گرگان ارتباطی به ما ندارد و شورای شهر به طور مستقل تصمیم گرفته است که دیگر در سوپرلیگ تیمداری نکند.

سرمربی سابق تیم شهرداری گرگان ادامه داد: البته ما موافق این موضوع نیستیم و دوست داریم که شهرداری همچنان تیمداری کند اما با توجه به اینکه گرگان پتانسیل لازم را ندارد قرار است که تیمهای سولن و شهرداری یکی شوند و سولن سکانداری بسکتبال گرگان باشد اما شهرداری هم به تیم کمک کند تا با یک بودجه معقول تیم خوبی ببندیم. حیف است با این هواداران دو تیم ضعیف داشته باشیم که هیچ خروجی ندارد.

سولن و شهرداری تلفیق می شوند

ایزدپناه در مورد نام تیم شهرداری که برای هواداران این شهر مهم است، اشاره کرد: به احتمال زیاد از دو نام شهرداری و سولن در کنار هم استفاده می کنیم تا نام شهرداری هم بعد از مدتها زحمت کشیدن برای بسکتبال همچنان حفظ شود.

کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال در پاسخ به اینکه چطور گرگانی ها شهر خود را مهد بسکتبال ایران می دانند اما بازیکنان خروجی این شهر به اندازه نیمی از بازیکنان شهرهای مشهد یا اصفهان هم نیستند؟ تاکید کرد: استعدادیابی به این شکل که تنها در فصل تابستان برای اوقات فراغت نفراتی را جمع کنیم معنی ندارد. برنامه های استعدادیابی در گرگان به این شکل بوده که خروجی خوبی نداشته است. استعدادیابی باید در طول سال انجام شود که آکادمی بسکتبال سولن هم از دو سال قبل همین کار را شروع کرده است و با هدایت 4 مربی در رده های مختلف سنی بازیکنان مستعد را شناسایی کردیم که امیدواریم در چند سال آینده بازیکنان تیم گرگان را تامین کند.

ایزدپناه ادامه داد: ما در گرگان بازیکنان حرفه ای بلندقامت نداریم اما در عوض می توانیم بازیکنان پست یک تا چهار را پرورش داده و تنها در پست 5 بازیکن وارد کنیم. 

50 درصد تیم هیرکان بومی خواهد بود

سرمربی بهشت هیرکان اشاره کرد: در تیم هیرکان هم 75 درصد بازیکنان بومی متولد سالهای 76 و 77 داشتیم که 50 درصد آنها هم به سوپرلیگ منتقل می شوند. معتقدم گرگان در شرایط فعلی به 3 تا 4 بازیکن خوب در حد تیمهای ملی جوانان و تیم ب نیاز دارد تا به مرور زمان بازیکنان بومی دیگر هم کنار تیم رشد کنند.

وی تاکید می کند: گرگان زمانی مهد بسکتبال ایران بود اما حالا زمین خورده است. پیشنهادی که با توجه به نیروهای قوی فنی در گرگان دادم، این بود که انسجامی میان اهالی بسکتبال به وجود بیاید. به خصوص با پایه کار باشگاه سولن در رده های پایین، قرار است که از همه استفاده کنیم. بزرگترین مشکل سالهای گذشته این بود که کبیر سرمربی تیم شهرداری تنها بود در حالی که آدمهای بزرگی مانند کلاسنگیانی، حسینی، زحمتکش در کنار خودم حضور داشتیم که سرمربی گرگان از آنها استفاده ای نمی کرد.

شرایط خانوادگی اجازه همکاری با تیم ملی را نمی داد

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال که در سالهای اول ریاست محمود مشحون در فدراسیون اولین نقره جوانان آسیا و همچنین سهمیه جهانی را به دست آورد در چند سال گذشته کمتر در بسکتبال ایران مطرح بود. وی توضیح می دهد: مشکلات اجازه ادامه دادن کار را نمی داد. شرایط اردویی تیم ملی واقعا سخت است به خصوص که من 2 فرزند کوچک دارم و می خواستم به خانواده ام برسم. مشحون امسال بعد از صعود تیم سولن به سوپرلیگ پیشنهاد قبول مسئولیت تیم ملی ب را داد تا کاری را که یک دهه پیش هم انجام داده بودیم از سر بگیریم.

ایزدپناه که تاکید می کند نسل حدادی، اوشین، جابر و آرن را در زمان جوانی وارد بسکتبال کرده است و به دنبال پشتوانه ای نظیر همان بازیکنان از تیم ب است که امسال با هدف شرکت در جام ویلیام جونز تمرین می کند.

باید در 2 تا 3 سال آینده جایگزین برای بازیکنان الف تربیت کنیم

سرمربی تیم ب می گوید: باید در 2 یا 3 سال آینده جایگزینی اساسی در تیم ملی داشته باشیم. با توجه به خلاء موجود فدراسیون این تیم ب را راه اندازی کرد که به دنبال نتیجه گیری هم نیست و تنها برای آینده تیم ملی فعالیت می کند. اتفاقا چند سال قبل هم تیم ب با مربیگری محمد کسایی پور در جام ویلیام جونز شرکت کرد و بازیکنانی مانند روزبه ارغوان، اصغر کاردوست، سعید داورپناه و آرن داودی از آن زمان جهش کردند و حالا جزء بازیکنان شاخص تیم الف هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: محمد ، مهدی ، ایزدپناه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار