73 عضو گروه طالبان طی شبانه روز گذشته در مناطق مختلف افغانستان در درگیری با نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش این کشور کشته و 27 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، وزارت کشور افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که در درگیریهای نیروهای افغان با شبه نظامیان طالبان در استان های کابل، پکتیکا، لوگر، قندهار، هلمند و کاپیسا، 73 عضو گروه طالبان کشته، 27 تن از آنان زخمی و 4 عضو دیگر گروه طالبان نیز بازداشت شدند.
 
بر اساس این گزارش در این مدت تعدادی زیادی سلاح سبک و سنگین نیز بدست نیروهای افغان افتاد و 14 عدد بمب کنار جاده ای هم کشف و خنثی شد.
 
نیروهای طالبان که چندی پیش در بیانیه ای از آغاز عملیات این گروه موسوم به خیبر خبر دادند، در چند روز گذشته با افزایش تحرکات خود تلاش کردند سومین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را که روز گذشته در سراسر این کشور برگزار شد، مختل کنند اما ناکام ماندند.
 
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته با حضور عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی در حالی برگزار شد که 400 هزار نیروی امنیتی افغان امنیت آنرا تامین کردند.
 
بیش از 7 میلیون از 12 میلیون نفر واجدان شرایط شرکت در انتخابات افغانستان در این انتخابات شرکت کردند که تحسین جهانیان ر بر انگیخت.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.