یک کارشناس مسائل استراتژیک اظهارات رئیس جمهور منتخب عراق مبنی بر تعطیلی برخی رسانه‌های عربی فعال در خاک این کشور را مناسب ارزیابی و تاکید کرد: "نوری المالکی" کاملا حق دارد که در مورد قوانین فعالیت ماهواره‌ها و شبکه‌هایی که هدفشان آزادی بیان نیست و در بحث به خطر انداختنن وحدت و امنیت ملی عراق تلاش می کنند، بازنگری جدی داشته باشد.

"امیر موسوی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در مورد نقش برخی  رسانه‌های خارجی در حمایت از عملیات تروریستی، تروریستهای تکفیری بعثی(داعش) گفت: تقریبا 20 دقیقه بعد از حملات این گروهک تروریستی در موصل، العربیه خبر ورود تروریست های تکفیری بعثی را با خوشحالی منتشر کرد.

وی با تاکید بر اینکه العربیه با راه‌اندازی یک جنگ روانی ویژه از حالت حرفه‌ای و خبری خارج شده، تصریح کرد: این شبکه با خواندن بیانیه‌ها و اعلامیه‌های مضحک تروریست های تکفیری بعثی ادعا کرد "داعش( تروریست های تکفیری بعثی) برای نجات عراق آمده است."

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: العربیه با این اقدام کاملا در راستای گسترش تروریسم در عراق عمل کرد.

وی افزود: بعد از العربیه، الجزیره، اسکای نیوز و کانال المستقبل لبنان هم در اقدامی مشابه از این گروهک تروریستی حمایت کردند.

موسوی در ادامه گفت: همچنین العربیه بحث تسلیم فرماندهان نظامی و استاندار عراق را مطرح و نقل قول‌هایی از آنها اعلام کرد مبنی بر اینکه که آنها از ارتش عراق می‌خواستند تسلیم شوند.

وی اظهارات رئیس جمهور منتخب عراق مبنی بر تعطیلی برخی رسانه‌های عربی فعال در خاک این کشور را مناسب ارزیابی و تاکید کرد: "نوری المالکی" کاملا حق دارد که در مورد قوانین فعالیت ماهواره‌ها و شبکه‌هایی که هدفشان آزادی بیان نیست و در بحث به خطر انداختنن وحدت و امنیت ملی عراق تلاش می کنند، بازنگری جدی داشته باشد.

به گفته این کارشناس مسائل استراتژیک، روزنامه الشرق الاوسط، شبکه العربیه، اسکای‌نیوز و ان بی سی رسانه‌هایی هستند که در این برهه با تشدید و بزرگ‌نمایی اوضاع عراق به این کشور ضربه زدند و عموما وابسته به عربستان سعودی هستند.

موسوی با اشاره به رادیو الشرق که در فرانسه فعال است و به خاطر داشتن خبرنگار در عراق شنوندگان نسبتا خوبی هم دارد، اظهار داشت: این رادیو با گرفتن مصاحبه‌های مداوم از عوامل فراری بعثی چون طارق الهاشمی در دوحه یا رغد صدام( دختر دیکتاتور سابق عراق) در قطر توانسته تلاش‌های انحرافی انجام و نسبت به وضعیت الانبار در یک سال گذشته، تصویری منفی ارائه دهد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: عموم این رسانه‌ها وابسته به عربستان و امارت هستند.

موسوی در پایان ضمن اینکه اقدامات "العربیه الحدث" را غوغاگرانه(جنجال خبری)  وصف کرد با اشاره به حمایت‌های ویژه العربیه و العربیه الحدث از تروریست‌هایی نظیر عزت‌الدوری (معاون اول سابق صدام) و رغد صدام گفت: این شبکه ادعا کرده "تمام افراد تروریست های تکفیری بعثی عراقی هستند و این اتفاق یک انقلاب و قیام مردمی بوده و اصلا ربطی به این گروهک ندارد."

وی افزود: این بنگاه شایعه پراکنی در ادامه ادعاهای خود اعلام کرد؛ "داعش(تروریست های تکفیری بعثی) یک نام‌گذاری است که دولت عراق و ایران برای بد نام کردن آنها نسبت می‌دهند، در حالی که این‌ها اهل سنت عراق و به دنبال احقاق حقوقشان هستند که توسط اکثریت شیعه نادیده و حذف شده است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار