سخنگوی کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان اتهامات فرمانده پلیس شهر کابل را به رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات این کشور مبنی بر تلاش برای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، غیرمسوولانه دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ˈنور محمد نورˈ سخنگوی کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان روز یکشنبه در نشست خبری در کابل با غیرمسوولانه خواندن اظهارات ژنرال ظاهر ظاهر فرمانده پلیس کابل که ˈضیاالحق امرخیلˈ رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات را به تلاش برای تقلب در انتخابات متهم کرد، گفت: باید به این ادعاها و اتهامات رسیدگی شود.
 
ˈظاهر ظاهرˈ رییس پلیس شهر کابل روز شنبه در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشوردر اظهاراتی که تصاویر ویدیویی آن نیز منتشر شد، اعلام کرد نیروهای پلیس دو خودرو را که بدون مجوز در حال حمل برگه های رای گیری و صندوق های انتخاباتی به دستور ˈضیاالحق امیرخیلˈ رییس دبیرخانه کمیسیون برگزرای انتخابات به طرف مکان نامعلومی بودند، را توقیف کرده اند.
 
در این تصاویر ˈظاهر ظاهرˈ فرمانده پلیس شهر کابل و شماری از نیروهای پلیس این کشور در اطراف دو خودرو ی توقیف شده دیده می شوند که تعدادی از صندوق های اخذ رای در داخل آن قرار داشت.
 
ژنرال ظاهر گفت هر گونه جابجایی صندوق های رای و برگه های آرا باید با اطلاع نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی صورت می گرفت در حالیکه این صندوق ها و برگه های رای گیری با هماهنگی ضیاالحق امیرخیل، بدون اطلاع پلیس در حال انتقال بودند که توقیف شدند.
 
در همین حال ˈضیاالحق امرخیلˈ اتهامات وارده را رد کرده و می گوید که این مواد برای جبران کمبودهای اعلام شده در برخی شهرستان های کابل در حال انتقال به آن مناطق بوده است.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.