اندرس فوگ راسموسن دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز یکشنبه اعلام کرد ناتو نقشه راهی را در جهت کمک به اوکراین آماده می کند و باید به این نکته توجه داشت که روسیه از این پس ناتو را یک حریف می داند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛  راسموسن در مصاحبه ای با  روزنامه اسپانیایی " ال پائیس" که روز یکشنبه منتشر شد ، اعلام کرد : « ما باید خود را با این واقعیت وفق دهیم که روسیه از این پس ما را همچون یک حریف تلقی خواهد کرد.»
 وی افزود ناتو در حال تهیه نقشه راهی برای کمک به اوکراین است که این بسته تا پایان ماه ژوئن به وزیران امور خارجه کشورهای عضو این سازمان ارائه خواهد شد.
این برنامه این امکان را برای ارتش اوکراین فراهم خواهد کرد که سامانه دفاعی خود را اصلاح کند و نیروی هوایی خود را نوسازی کند.
ناتو به صراحت خاطرنشان کرد که قصد ندارد به طور نظامی در اوکراین مداخله کند ، اما با هدف اطمینان دادن به کشورهای شرق اروپا که نگران راهبرد روسیه بودند ، جنگنده ها و ناوهایی را به مرز شرقی اوکراین اعزام کرد.
یکی از مسئولان این ائتلاف هفته گذشته گفت ناتو و کشورهای عضو درخواست کیف را مبنی بر کمک در زمینه های مخابرات و آموزش سربازان و همچنین کمک های تسلیحاتی بررسی می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار