طرح ارتقاء تهران،‌ تمرکز‌زدایی می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ارتقاء تهران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و در صورت عملیاتی شدن آن، بخش عمده مشکلات استان تهران را رفع می‌نماید.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به ضرورت تمرکززدایی و پرهیز از تمرکززایی در استان تهران گفت: تمرکز اغلب دانشگاه‌های بزرگ، بازارهای اصلی و مراکز خرید و ... از نمونه‌ مواردی است که باعث ورود حجم انبوهی از جمعیت استانی در طول روز به پایتخت می‌شود و بسیاری از مشکلات همچون ترافیک، آلودگی هوا و ... ناشی از این تمرکززایی غیرمنطقی است.

وی در ادامه افزود: در صورت ارتقاء به سه استان تهران غربی، شرقی و مرکزی، بسیاری از مشکلات حوزه مذکور رفع‌شدنی خواهد بود و نیازی به انتقال پایتخت به شهرهای دیگر نیست.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد:‌ تاکنون عمده‌ترین موردی که در خصوص عدم تصویب طرح ارتقاء تهرن مطرح شده، ‌مربوط به بزرگ شدن دستگاه‌های دولتی است که این امر،‍‌ ارتباطی با این موضوع ندارد، زیرا با افزایش اختیارات دستگاه‌های مستقر شده می‌توان،‌ طرح مذکور را بدون عریض و طویل نمودن دستگاه‌های دولتی عملیاتی نمود.

حسین گروسی در پایان خاطرنشان کرد: استقرار فرماندهی انتظامی و حوزه نظام وظیفه غرب استان تهران از نمونه بارز سازوکار مذکور است که در عمل، بازدهی و کارآمدی بسیار مطلوبی در پی داشت که مؤید موفقیت‌آمیز بودن چنین طرحی در صورت تصویب نهایی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنایع ، مشکلات ، تهران ، گروسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار