به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ بهروز نعمتی با یادآوری اینکه دولت همه امکانات و شرایط را در اختیار خودروسازان قرارداده است که این درست نیست، افزود: ضعف و ناتوانی مدیریتی مشکل اصلی خودروسازی است.
نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی صنایع خودروسازی فقط با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند این بدان معناست که نمی توانند این صنعت را مدیریت کنند.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: در حال حاضر به علت مشکل مدیریت در صنعت خودروسازی حدود 4 هزار میلیارد تومان سرمایه های این صنعت در بخش تولید خارج از کشور است.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این منابع از سیستم گردش نقدی خودروسازیها خارج و صرف بانکداری و سهام داری شده است، افزود: تا این منابع به سیستم مالی خودروسازی ها برنگردد مباحثی که در شورای رقابت مطرح می شود کمکی به آشفتگی موجود در صنعت خودروسازی نمی کند چرا که این صنعت مشکل مدیریتی دارد و اول باید این نقص برطرف شود.
دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه خودروسازان تن به اجرای فرمول جدید قیمت گذاری خودرو نخواهند داد، می گوید: اعتراض خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کردهایم تا در این رابطه تصمیم مناسبی اتخاذ شود./س
به گمان بنده خودرو سازی ما مثل یه بچه 40 ساله میمونه بزرگ شده اما میخواد هنوز دستش توی جیب حمایتی باباش(دولت) باشه هیچکی ام نگه بالا چشمت ابرو اگه باباشم چیزی بهش بگه میگه بابا من بچتم کلی نون خور دارم پس خرج عهد عیالم چی ...
تا جایی که بنده (البته غیر کارشناس) خبر دارم به اندازه کافی با وضع مقررات عدم واردات خودرو در سابق و گمرکی بالای فعلی حمایت لازم از خودرو سازی ما شده دیگه وقت رقابتی کردن فضای موجوده تا به این شکل از حقوق مصرف کننده هم حمایت بشه شاید واردات یه تعداد خودروهای قابل رقابت که به درد افراد متوسط جامعه بخوره پیشناد مناسبی باشه. اونوقت خودروسازهای ما میتونن خودروشون را با هر قیمتی که عشقشون میکشه عرضه کنن.به هر حال چیزی که مشخصه با این دعوای زرگری شورای رقابت خودروسازها و دولت بعد ریختن این دعواها رو سر مردم ما به جایی نمیرسیم.