سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی با اشاره به افزایش آمار شکایات انتخاباتی به ۵۶۸ مورد گفت: این کمیسیون از فردا کار رسیدگی به شکایات را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ «نادر محسنی» سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی امروز در یک نشست خبری با اشاره به افزایش آمار شکایات انتخاباتی به 568 مورد اظهار داشت: این کمیسیون از فردا کار رسیدگی به شکایات را آغاز خواهد کرد.
 
محسنی افزود: این شکایت‎ها از تمام ولایت‎های افغانستان بوده و شامل مواردی از قبیل رأی‌دهی افراد زیر سن مجاز، ناامن‎سازی یک منطقه برای انجام تقلب، بی‎کیفیت بودن رنگ مواد حساس برای انتخابات، پر شدن صندوق‎های رأی در منازل مسکونی، مداخله نیروهای امنیتی و کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات و... بوده است.
 
وی در ادامه تأکید کرد: با آنکه میزان شکایت‎های انتخاباتی نسبت به دور اول انتخابات کمتر است، اما کمیت بیانگر کم بودن تقلب نیست و از سوی دیگر نمایندگان 2 تیم انتخاباتی در حال درج شکایت‌های خود هستند که سبب افزایش شکایت‎ها خواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان با بیان اینکه آمار شکایت‎ها در برخی ولایت‎ها کم است، گفت: بیشترین آمار ثبت شکایت‎های انتخاباتی را کابل به خود اختصاص داده است.
 
وی تصریح کرد: کارمندان این کمیسیون در تلاش برای ایجاد شفافیت در روند انتخابات هستند و برای آن‎ها اهمیت ندارد که با بررسی شکایت‎های انتخاباتی آرای کدام کاندیدا کم و یا زیاد می‎شود.
 
** رسیدگی به شکایات‎از فردا آغاز می‎شود
 
محسنی در ادامه با اشاره به اینکه تیم‎های انتخاباتی می‎توانند تا ساعت 12 امشب شکایت‎های انتخاباتی مربوط به روز انتخابات را ثبت کنند، اظهار داشت: از فردا رسیدگی به این شکایت‎ها به طور رسمی آغاز خواهد شد.
 
وی افزود: امکان دارد رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی در برخی ولایت‎های افغانستان فردا پایان یابد اما در شماری دیگر از ولایات با توجه به حجم شکایت‎ها، این موضوع پایان نخواهد یافت.
 
** هنوز اتهام «امرخیل» روشن و دقیق نیست
 
محسنی دراین نشست خبری با اشاره به متهم شدن «ضیاءالحق امرخیل» رئیس دبیر خانه کمیسیون مستقل انتخابات به انجام تقلب اظهار داشت: موضوع وی هنوز روشن نشده است.
 
وی تأکید کرد: ماهیت اتهام امرخیل باید مشخص شود که فعالیت وی جرم بوده و یا تخلف انتخاباتی است و اگر جرم است باید به کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان ارجاع داده شود.
 
سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی افغانستان در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ شکایتی در مورد تخطی رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات این کشور در این کمیسیون درج نشده است.
 
قرار است آمار دقیق شکایت‎های انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که روز (شنبه 24 خرداد) برگزار شد فردا (سه‌شنبه) اعلام شود.
/انتهای پیام

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.