شهر «تربت حیدریه» در استان خراسان رضوی، پس از توافق مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با مدیران ارشد این شهرستان‌، به عنوان یكی از میزبانان جشنواره‌های چند گانه منطقه‌ای سینمای جوان كشور، انتخاب شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «حبیب ایل بیگی» مدیرعامل انجمن كه برای حضور در گردهمایی فیلمسازان و عكاسان شهر تربت حیدریه به این شهر سفر كرده بود با پیشنهاد مسئولان تربت حیدریه در زمینه برگزاری جشنواره منطقه ی كه چندی پیش ارایه شده بود موافقت كرد.

در حاشیه این گردهمایی، جلسه ای با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در محل شورای شهر تربت حیدریه برگزار شد و با استقبال و اعلام آمادگی مدیران و مسئولان این شهر برای برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان، برگزاری این جشنواره منطقه ای در تربت حیدریه تصویب شد.

در این جلسه مسئولانی چون فرماندار، شهردار، نماینده مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضای شورای شهر، ریاست اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان شهری تربت حیدریه حضور داشتند. آن ها ضمن معرفی امكانات و ظرفیت های مختلف این شهر برای برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان، آمادگی كامل خود را برای به كارگیری تمامی امكانات، نیروها و انجام هماهنگی لازم در جهت هر چه بهتر برگزاری این جشنواره اعلام كردند. 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در این جلسه ضمن بررسی امكانات فرهنگی و شهری تربت حیدریه كه از شهرهای مهم استان خراسان رضوی محسوب می شود، در مجموع توان این شهر را برای برگزاری جشنواره مطلوب ارزیابی كرد.  
 
بنابراین گزارش چندی قبل نیز در گردهمایی فیلمسازان و عكاسان شهر اراك، این شهر به عنوان یكی دیگر از میزبانان جشنواره منطقه ای فیلمنامه، فیلم و عكس سینمای جوان كشور انتخاب و معرفی شد.  
برگزاری مطلوب و تاثیرگذار جشنواره های چند گانه منطقه ای سینمای جوان در سال جاری از جمله برنامه های مهم انجمن سینمای جوانان ایران است كه به مرور اطلاعات و اخبار آن‌ها اعلام خواهد شد.

یادآور می شود نخستین جشنواره منطقه ای سینمای جوان طی سال جاری از 3 الی 6 شهریورماه در  شهر اراك برگزار می شود. همچنین تربت حیدریه میزبان دومین جشنواره ی منطقه ی از  تاریخ 17 الی 20 شهریورماه خواهد بود. 

مذاكرات در جهت برگزاری سومین جشنواره مشابه در شهری دیگر جریان دارد كه پس از تایید به اطلاع علاقه‌مندان سینمای كوتاه می‌رسد.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.