شهرکرد/

چهار میلیارد ریال بدهی بابت تأمین میوه ایام نوروز به باغداران

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان چهار میلیارد ریال بابت تأمین میوه ایام نوروز به باغداران بدهکار است.

سید نعیم امامی در نشست ستاد هماهنگی طرح ضیافت، اظهار داشت: برنامه ریزی تامین میوه عید استان  چهارمحال و بختیاری صحیح اجرا نشد و مازاد مصرف مردم، میوه خریداری شد بطوری که تا اوایل اردیبهشت میوه یارانه ای در بازارهای استان چهارمحال و بختیاری عرضه شد.
وی با اشاره به اینکه در پرداخت بدهی به باغداران تعلل رخ داده و تلاش ها و برنامه ریزی هایی برای تامین این بدهی در حال انجام است. افزود: با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها، قیمت 63 قلم کالای اساسی در 30 گروه کالایی به صورت روزانه رصد می شود.
امامی گفت: مطابق بررسی های انجام شده از 15 اسفند سال گذشته تا 24 خرداد سال جاری 22 قلم از کالاهای اساسی بین دو تا 20 درصد افزایش قیمت، شش قلم کالا با کاهش 28 درصدی قیمت، کالاهای اساسی خانوار بطور میانگین 10.4 درصد افزایش و قیمت 35 قلم کالا نیز ثابت بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، از برگزاری 9 نمایشگاه عرضه مستقیم کالای اساسی ویژه ماه رمضان در این استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها در مراکز شهرستان ها برپا می شود و در تمامی شهرهای استان چهارمحال و بختیاری، مراکز و فروشگاه هایی به صورت منتخب، فروش فوق العاده خواهد داشت.
وی افزود: هم اکنون اقلام اساسی مورد نیاز مردم شامل مرغ منجمد، برنج، شکر و گندم با هدف تنظیم بازار ذخیره سازی شده است.
برای تنظیم بازار عید 950 تن پرتقال و 920 تن سیب خریداری و در استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد که بنابر گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری بیش از نیاز این استان بوده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.