در شرایطی که این روزها بحث درباره احتمال همکاری ایران و آمریکا برای حل بحران عراق بالا گرفته است، سناتور آمریکایی این اقدام را یک حماقت دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "برکینگ نیوز"؛جان مک‌کین در وبلاگ شخصی خود نوشت: وبلاگ شخصی خود مدعی شد: این که فردی معتقد باشد ایران می‌تواند شریک ما در حل مسئله بغرنج شدن اوضاع امنیتی در عراق باشد، نهایت حماقت است.
 "جان مک کین" مدعی شد:در واقع منافع و اهداف ایران و آمریکا در عراق در یک مسیر قرار ندارد و دخالت بیشتر ایران در عراق می‌تواند به بدتر شدن اوضاع در این کشور منجر شود. در واقع این مسئله می‌تواند به شعله‌ورتر شدن اختلافات قومی، تقویت گروه های تروریستی تکفیری و گروه‌های افراطی در عراق منجر می‌شود و وابستگی دولت عراق را به ایران بیشتر می‌کند.

"مک‌کین" در پایان بیانیه خود ادعا کرده است با در نظر گرفتن تمامی این دلایل، آمریکا باید به دنبال کاهش نفوذ بیشتر ایران در عراق در شرایط کنونی باشد، نه تقویت آن. این به معنای اقدام سریع آمریکا برای تنزل قدرت تروریست های تکفیری و جلوگیری از حمله آنان در عراق است. همچنین به معنای افزایش کمک نظامی و حمایت از مخالفان معتدل در سوریه برای مبارزه با تروریست های تکفیری و دولت بشار اسد است. هر چه بیشتر ما در اقدام در این زمینه تعلل کنیم، شرکای ما در عراق بیشتر به ایران وابسته می‌شوند و این نه به سود منافع ماست و نه در راستای ارزش‌های ما.



انتهای پیام/
برچسب ها: مک کین ، بین الملل ، ایران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
آخرتوکی سیاست رامیفهی جان صهیونیست .
آخرین اخبار